Discovery Polska i ZPR Media S.A. wstępują do IAA Polska

W ubiegłym tygodniu zarząd IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy przyjął do grona swoich członków polski oddział największego nadawcy płatnej telewizji na świecie oraz jedną z najdynamiczniej rozwijających się grup medialnych w Polsce.

Discovery Communications dociera do blisko 3 mld widzów w ponad 220 państwach i terytoriach oferując wysokiej jakości treści za pośrednictwem 200 kanałów, m.in. Discovery Channel, TLC, Animal Planet, ID i Discovery Science. Discovery posiada również pakiet większościowy w Eurosport International, wiodącej grupie kanałów sportowo-rozrywkowych w Europie i Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W regionie CEEMEA (Europa Środkowa i Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka), Discovery za pośrednictwem 16 kanałów dociera do 504 milionów widzów w 109 krajach, dostarczając treści tłumaczone na 20 języków.

Grupa ZPR Media prowadzi działalność w następujących obszarach: prasa, Internet, radio, telewizja, eventy i targi. W jej skład wchodzą m.in. dziennik „Super Express”, miesięczniki: „Murator”, „Dobre Wnętrze”, „M jak mieszkanie”, „Moje Mieszkanie”, „Architektura-murator”, „Zdrowie”, „M jak mama”, „Żagle”, „Podróże”; kilkadziesiąt serwisów internetowych i projekty e-commerce; stacje radiowe: Radio ESKA, Eska ROCK, Radio VOX FM, Radio WAWA i Radio Plus; kanały telewizyjne: FOKUS TV, Polo TV, Eska TV, VOX Music TV; firma eventową Promotor, spółka targowa Murator-EXPO, a także brokerzy reklam: IDMnet SA i TIME SA.

Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy to organizacja o zasięgu światowym reprezentująca interesy branży reklamowej od 1938 roku. Posiada 56 oddziałów w 76 krajach i ponad 4500 aktywnych członków. W naszym kraju IAA Polska jest jedyną organizacją zrzeszającą wszystkich uczestników procesu komunikacji marketingowej, czyli  reklamodawców,  media i agencje reklamowe (domy mediowe). Z tego powodu IAA Polska angażuje się tylko w te przedsięwzięcia, które służą całej branży.

Takim przykładem jest aktualnie realizowany projekt, czyli raport o cenach reklam telewizyjnych. W konkluzjach raportu znajdą się hipotezy dotyczące tych cen w przyszłości, ale kluczowym elementem projektu będą wywiady z ekspertami reprezentującymi marketerów, media i domy mediowe, w trakcie których dojdzie do weryfikacji wstępnych wyników analiz przygotowanych na zlecenie IAA Polska przez audytora KPMG. Uwzględnienie opinii wszystkich interesariuszy ma sprawić, że raport będzie wszechstronny i maksymalnie obiektywny. Termin prezentacji raportu to początek kwietnia br.