Początek lat 90. to nowa era polskiej gospodarki wolnorynkowej. Pojawia się konkurencja między podmiotami gospodarczymi, konsumentom przywrócono prawo dokonywania wyborów, co w konsekwencji doprowadziło do narodzin nowej branży gospodarczej – reklamy. Właśnie wtedy grupka zapaleńców postanowiła powołać do życia pierwsze stowarzyszenie reklamy w Polsce. Uznano że, warto skorzystać z doświadczeń rynków komercyjnie dojrzałych, czyli nawiązać międzynarodową współpracę. W 1991 roku powołano więc Komitet Organizacyjny Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy. Prace nad scaleniem nowotworzącego się w owym czasie środowiska reklamowego, stworzeniem statutu , misji, nawiązaniem międzynarodowych kontaktów i prawem do używania logo IAA trwały do wiosny 1993 r., kiedy to nastąpiła jego rejestracja.

 

Pierwszym tymczasowym Prezesem IAA była Dorota Walczyk (BBDO).

 

Pierwsze Walne Zgromadzenie odbyło się 16 kwietnia 1993 w warszawskim kinie Capitol, wzięło w nim udział 44 uprawnionych członków stowarzyszenia (wśród nich: Ewa Cassidy, Mariola Czechowska, Jacek Fronczak, Piotr Gaweł, Marek Janicki, Lech Kaczoń, Zdzisław Kamiński, Jarosław Klik, Paweł Kowalewski, Dariusz Kowalski, Paweł Kuczyński, Anna Latomska, Ryszard Lechki, Anna Nietyksza, Sławomir Nowotny, Tomasz Pawlikowski, Tony Podniesiński, Waldemar Rzepecki, Andrzej S. Sala, Zofia Sanejko, Leszek Stafiej, Marek Tretyn, Lesław Wilk, Steve Vogt). Prezesem zarządu wybrano Marka Janickiego (McCann Erickson).

Aktualnie do IAA Polska należy ponad 60 członków reprezentujących między innymi takie marki jak: Coca-Cola, Unilever, Grupa Żywiec, TVP SA, Radio Zet, Agora, Play, Google, Polsat, Wrigley, Discovery, Carat, Universal Mc Cann

 

Priorytetowym celem działalności Stowarzyszenia jest dbanie o to, by głos polskiego przemysłu marketingowego był obecny i szanowany w debacie publicznej. Do kluczowych projektów IAA Polska należy również najbardziej rozpoznawalna kampanii społeczna w kraju – Pij Mleko, Będziesz Wielki. Stowarzyszenie było również jednym z inicjatorów powołania Komisji Etyki Reklamy – ciała samoregulacyjnego branży. Paweł Kowalewski, były wieloletni prezes IAA Polska jest obecnie wiceprezesem światowego zarządu IAA Global.