Ostatnie posiedzenie zarządu w upływającej kadencji: MEC oraz AGB Nielsen Research dołączają do IAA Polska.

Data publikacji: 25 czerwca, 2015

Logo MEC oraz logo AGB Nielsen

Zarząd IAA Polska na ostatnim posiedzeniu przed walnym zebraniem kończącym obecną kadencję przyjął do swego grona Izabelę Albrychiewicz CEO MEC jako członka zwyczajnego oraz AGB Nielsen Research sp. z o. o. reprezentowaną przez Elżbietę Gorajewską  dyrektor zarządzającą – jako członka wspierającego. 

Po głosowaniu nad kandydaturami nowych członków zarząd IAA Polska podsumował kończącą się kadencję.  W trakcie 2-letniej kadencji odbyło się 20 posiedzeń zarządu, podjęto 48 uchwał, zwołano 3 walne zgromadzenia członków, min. nadzwyczajne zgromadzenie w sprawie zmian w statucie. W trakcie kadencji do Stowarzyszenia przystąpiło 16 członków wspierających i 1 zwyczajny: Agora , Grupa Żywiec , Stroer, Netia, Discovery, Boehringer Ingelheim,  ZPR Media,  Wrigley, BZ WBK, Kancelaria Pałucki Trusiński, Mindshare, Carat Polska, Media Saturn Polska, P4 Play, Universal Mc Cann, MEC, AGB Nielsen Media Research. Aktualnie do IAA Polska należy 56 członków, którzy reprezentują 40 firm.

W trakcie kadencji Stowarzyszenie zorganizowało 3 debaty:

  • Kto odpowiada za kryzys w polskiej reklamie ?
  • Spirala spadku cen w mediach: wygrani, przegrani, prognozy
  • Perspektywy dla prasy: 2014 – 2015

Debaty pośrednio doprowadziły do podjęcia decyzji   o realizacji największego projektu, w który zaangażowało się Stowarzyszenie w trakcie upływającej kadencji, mianowicie w przygotowanie raportu o cenach reklam telewizyjnych i perspektywach dla rynku reklamy w Polsce.

Raport przygotowało KPMG, jego unikalna wartość polega na tym, że oraz prognozy sformułowane przez audytora zostały skonfrontowane w trakcie wywiadów z opiniami przedstawicieli wszystkich uczestników procesu komunikacji marketingowej, czyli praktykami, którzy na co dzień zlecają kampanie reklamowe w tv, planują je i realizują. Wywiadów udzielili przedstawiciele marketerów reprezentujących  8 największych branż korzystających z reklamy tv, przedstawiciele domów mediowych oraz przedstawiciele nadawców i wydawców. Pełna wersja raportu będzie dostępna dla wszystkich członków IAA Polska, natomiast executive summary  w założeniu ma stać się osią komunikacji Stowarzyszenia z rynkiem w następnych miesiącach.

Zarząd podsumował też inne aktywności Stowarzyszenia, min. na arenie międzynarodowej oraz sformułował sugestie dla następnego zarządu odnośnie kierunków  rozwoju Stowarzyszenia w kolejnych latach.