Działania IAA Polska dotyczące podatku od reklamy – podsumowanie

W ostatnich tygodniach IAA Polska podjęło szereg działań na rzecz zaniechania prac rządu nad projektem ustawy dotyczącej podatku od reklamy

Przedstawiamy krótkie ich podsumowanie.

  • Podjęliśmy decyzję o skoordynowaniu działań podejmowanych z innymi organizacjami branżowymi, przede wszystkim z SAR, ale też m. in. z IAB Polska.
  • Przygotowaliśmy i prezentowaliśmy stanowisko IAA Polska wobec projektu ustawy w mediach, m. in. w telewizyjnych i radiowych programach informacyjnych, w wywiadach w mediach ogólnopolskich i branżowych, przygotowaliśmy i wysłaliśmy również kilka informacji prasowych.
  • Zaaranżowaliśmy spotkanie online z wicepremierem J. Gowinem, podczas którego ekonomiczne i gospodarcze argumenty na rzecz zaniechania prac nad projektem ustawy przedstawili Jerzy Minorczyk (IAA Polska), Włodzimierz Schmidt (IAB Polska) i Paweł Tyszkiewicz (SAR).
  • Jako IAA Polska zaprezentowaliśmy stanowisko całej branży podczas wspólnego posiedzenia klubów opozycyjnych w Sejmie RP.
  • Uczestniczyliśmy w konsultacjach w Konfederacji Lewiatan dotyczących kontynuacji działań zapoczątkowanych przez akcję „Media bez wyboru”.
  • Konsultujemy zawartość raportu na temat wpływu reklamy na gospodarkę państwa, który Ernst & Young opracowuje na zlecenie SAR.
  • Przeprowadziliśmy ankietę wśród reklamodawców i agencji mediowych na temat wpływu podatku od reklamy działalność marketerów.

Wprawdzie podatku od reklamy nie ma w agendzie marcowego posiedzenia Sejmu, ale nie oznacza to, że prace nad tym projektem zostały wstrzymane. W związku z tym musimy być przygotowani na kontynuację działań, które podejmowaliśmy w minionych tygodniach.