IAA podjęło decyzję o utworzeniu oddziału Stowarzyszenia w Ukrainie
Data publikacji: 4 lipca, 2022
Z wielką satysfakcją informujemy, że Executive Committee IAA Global podjął decyzję o utworzeniu oddziału IAA w Ukrainie . Odbędzie się to przy wsparciu IAA Polska, innych oddziałów IAA z Europy oraz Centrali naszego Stowarzyszenia. ExCo IAA podjął również decyzję o zawieszeniu działalności rosyjskiego oddziału IAA. Przypominamy, że z inicjatywą w tej sprawie wystąpił zarząd IAA Polska w pierwszych dnia marca bieżącego roku.
– Powstanie ukraińskiego oddziału IAA będzie mieć wymiar nie tylko symboliczny. Branża komunikacji marketingowej i IAA od początku wojny w Ukrainie niosą pomoc i wspierają uchodźców. Wesprzemy także proces tworzenia i rozwijania ukraińskiego oddziału. Nasi Przyjaciele mogą na nas liczyć – powiedział Paweł Kowalewski , Wiceprezydent IAA Global i Członek Rady Nadzorczej IAA Polska.
Jedną z pierwszych inicjatyw na rzecz Ukrainy, w którą zaangażowało się IAA Polska, była kampania MySanctions na rzecz ograniczenia importu paliw kopalnych z Rosji. Ideą twórców jest zachęcenie każdego z nas do złożenia deklaracji niewielkiej zmiany zachowania i nałożenia „osobistych sankcji” na reżim Putina, tak by wspólnie powstrzymać finansowanie wojennej machiny.
Kampania jest oddolną inicjatywą pro bono osób zajmujących się zielonymi transformacjami, ekspertów energetycznych, strategów oraz ludzi mediów i reklamy. Wśród organizacji zaangażowanych w projekt są m.in.: BBDO Warszawa (kreacja kampanii), Papaya Films (produkcja spotów telewizyjnych) i Lata Dwudzieste (strategia i koordynacja analiz oraz think tanku ekspertów energetycznych i klimatycznych). Na potrzeby kampanii stworzono stronę internetową: https://mysanctions.com/, na której znajduje się licznik pokazujący w czasie rzeczywistym, ile kraje UE wydają na rosyjską ropę, gaz i węgiel i gdzie każdy może wybrać nakładaną przez siebie na Putina sankcję. IAA Polska objęło patronat nad tą inicjatywą.
– Proces zmian może się rozpocząć także poprzez zmianę codziennych zachowań – przekonuje Igor Kaleński< , członek Zarządu IAA Polska i koordynator ds. pomocy uchodźcom, prezes Grupy BBDO w Polsce oraz Global E-commerce Lead w Molecular BBDO.
To nie jedyna inicjatywa pomocowa, w którą zaangażowany jest Igor Kaleński. Razem z Rafałem Kupidurą, pełnomocnikiem Zarządu IAA Polska ds. pomocy udzielanej przez Stowarzyszenie uchodźcom z Ukrainy i Prezesem Zarządu IF Nation Group
, oraz z grupą innych prywatnych przedsiębiorców z Polski powołali Społeczny Zespół Antykryzysowy (SZA), który współpracuje między innymi z Agencją ONZ ds. Uchodźców (UNCHR) w przygotowaniu i dystrybucji pomocy uchodźcom z Ukrainy, tak aby wypracować najbardziej skuteczne rozwiązania.
Przesłanie kampanii HEROTOHERO , kolejnej akcji stworzonej przez środowisko marketingowe, której IAA Polska jest partnerem, brzmi „pomoc to nasza wspólna odpowiedzialność”. Herotohero.eu to pierwsza platforma, która łączy potrzebujących z ludźmi z całego świata, którzy chcą i mogą ich wspierać. Organizacje zaangażowane w przygotowanie projektu to m.in.: – GroupOne, Planet Heroes, Amazon Web Services i GRID Warszawa. Więcej informacji o projekcie na znaleźć można na stronie: https://herotohero.eu/