IAA Polska, IAB Polska i SAR łączą siły: influencer marketing rośnie i potrzebuje nowych standardów

Data publikacji: 22 lipca, 2024

Trwają prace IAB Polska i IAA Polska nad przygotowaniem standardów dotyczących influencer marketingu. Wspólnie tworzymy rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo marek i przejrzystość działań reklamodawców oraz agencji.

Odbyły się pierwsze spotkania, podczas których nasze organizacje podzieliły się zadaniami. Grupa Robocza Influencer Marketingu IAB Polska opracowuje m.in. „Kodeks Etyki Reklamy Influencera”, a nasze stowarzyszenie przygotowuje standardy oceny naruszeń oraz reakcji na naruszenia.

– Kiedy dowiedzieliśmy się, że IAB Polska także powołało zespół roboczy dedykowany influencer marketingowi, postanowiliśmy połączyć siły i wspólnie pracować nad kompleksowym dokumentem zawierającym propozycje rozwiązań dotyczących najważniejszych obecnie obszarów, od standardów oceny naruszeń począwszy, na edukacji środowiska skończywszy – mówi Jerzy Minorczyk, Dyrektor generalny IAA Polska.

Gotowość do włączenia się w prace ogłosiło Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
W przygotowywanym kompleksowym dokumencie, który stanie się podstawą współprac influencerskich: „Influencer Marketing – Zasady Współpracy I Dobre Praktyki”, znajdą się:

  • standardy oceny naruszeń,
  • standardy reakcji na naruszenia,
  • zasady certyfikacji profesjonalistów rynku influencerskiego,
  • powstanie reprezentacji środowiska profesjonalistów rynku influencerskiego,
  • edukacja i promocja standardów.

Zapraszamy również do lektury publikacji Witrtualnych Mediów, która znajdziecie tutaj.