IAA Polska, SAR oraz ZFPR zaapelowały do Prezydenta RP o zawetowanie ustawy „lex TVN”

Organizacje reprezentujące branżę komunikacji marketingowej w Polsce: IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związek Firm Public Relations, zaapelowały do Prezydenta Andrzeja Dudy o zawetowanie nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, uchwalonej przez Sejm RP w dniu 17 grudnia 2021 r.

Zwrócono uwagę, że wejście w życie w/w ustawy oznaczałoby między innymi:

  • naruszenie konstytucyjnej gwarancji ochrony praw słusznie nabytych i interesów w toku, m. in. zmianę warunków koncesji już wydanych,
  • wejście w kolizję z traktatami europejskimi, których Polska jest sygnatariuszem oraz naruszenie zapisów zawartych w traktacie o stosunkach handlowych i gospodarczych między Polską a USA – naszym głównym sojusznikiem,
  • a przede wszystkim zamach na wolność mediów, które są gwarancją demokracji.

„Lista negatywnych konsekwencji wejścia w życie tej ustawy jest znacznie dłuższa. Nowelizacja na pewno uderzy też w rynek komunikacji marketingowej reprezentowany przez nasze organizacje. Dziś jednak najważniejsza jest obrona demokracji, wolności słowa i wiarygodności biznesowej Polski. Dlatego apelujemy do Pana Prezydenta o działanie zgodne z wcześniej składanymi deklaracjami i skorzystanie z prawa weta wobec tej szkodliwej ustawy” – napisali sygnatariusze listu.

Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska
Dariusz Andrian, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR
Sebastian Stępak, prezes Związku Firm Public Relations