Debata „Spirala spadku cen w mediach: wygrani, przegrani, prognozy”

Data publikacji: 22 września, 2015

23 października br. środowisko reklamowe po raz kolejny  zajęło się problemem spadających cen reklam. Tym razem dyskusja dotyczyła przede wszystkim cen reklam telewizyjnych.

Jeden z panelistów – Jerzy Jasiński – kierownik działu mediów w T-Mobile, zaznaczył, że mamy do czynienia z procesem nieodwracalnym i nie ma powrotu do cen sprzed korekty. W ocenie Rafała Wolnomiejskiego, COO Group M, na spadku cen wszyscy przegrywają, ponieważ ma to wyraźny wpływ na jakość przekazu oraz rozdrobnienie rynku. Aleksander Śmigielski, media director CEE w Unileverze, zauważył, że kurczący się rynek reklam telewizyjnych powoduje, że w niektórych przypadkach, mimo że reklamę kupuje się taniej, chcąc osiągnąć zamierzony efekty, trzeba wydać więcej. Jako jeden z głównych czynników zmiany sytuacji cen prelegenci wymieniali wzrost roli Internetu. Dlatego część z nich przewiduje, że w telewizji zaczną powstawać efektywnościowe modele rozliczania. „Temat spadku cen, jak było widać podczas dyskusji, jest żywy dla każdej ze stron, niezależnie czy jest to kupujący, pośredniczący czy dostarczający czas antenowy. Sądzę, że jest to dopiero początek rozmów na ten temat” – stwierdził Jacek Olechowski, Prezes IAA Polska i moderator debaty.