Pandemia COVID-19 trwa już trzy miesiące. Zmienia życie jednostek i całych społeczeństw, niszczy branże i osłabia marki, nawet te najsilniejsze. Zmieniają się również, w sposób zasadniczy, warunki działania wszystkich podmiotów zaangażowanych w proces komunikacji marketingowej:
- Marketerzy redukują budżety w odpowiedzi na załamanie się podstawowych kanałów sprzedaży i osłabienia siły nabywczej konsumentów
- Agencje tną koszty stałe, bo zmniejszyły się obroty i przychody
- Media stają w obliczu zmian programowych, ponieważ radykalnie zmniejszyły się wpływy z reklamy, która często jest jedynym źródłem przychodów
Oczekiwania poszczególnych grup interesariuszy są skrajnie odmienne. Wyzwanie, przed jakim staje dzisiaj branża komunikacji marketingowej brzmi:
W jaki sposób zachować partnerskie relacje między marketerami, agencjami oraz mediami w czasach pandemii i po jej zakończeniu?
Tak temat pierwszego panelu interaktywnego Reality Re+Creators, który odbył się 27 maja 2020 o godzinie 15.00.
Program wydarzenia:
- Powitanie, Jerzy Minorczyk, (Dyrektor Generalny IAA Polska)
- Prezentacje:
- Sytuacja w sektorze agencji: Izabela Albrychiewicz (CEO, polski oddział GroupM) i Jacek Olechowski (Prezes IAA, Prezes Mediacap)
- Sytuacji w mediach Beata Golubińska (Managing Director, Biuro Reklamy RASP) i Andrzej Karasowski (Dyrektor Premium TV, TVN Media)
- Perspektywa marketerów: Michał Szaniecki (Managing Director SEAT & Cupra, Volkswagen Group)
- Dyskusja, moderował Jacek Olechowski (Prezes IAA, Prezes Mediacap)
Podsumowanie panelu jest dostępne w aktualnościach. Zapraszamy do odwiedzenia oficjalnej strony internetowej wydarzenia.
Sylwetki Panelistów
Prywatny inwestor, który działa na rynku mediów i marketingu od 20 lat. Jest prezesem zarządu i głównym akcjonariuszem MEDIACAP SA, założycielem oraz oraz kluczowym akcjonariuszem rankomat.pl. Newsweek Polska przyznał mu nagrodę „Keep walking” w 2007 r.
W 2008 został wybrany do grona European Young Leaders przez niemiecką fundację BMW Stiftung. Magazyn Brief zaliczył go w 2010 roku do „50 najbardziej kreatywnych w biznesie.”
Od 2012 r. jest prezesem IAA Polska, a od 2017 r. wiceprezesem Polskiej Rady Biznesu.
Dyrektor Premium TV (TVN Media), jest związany z rynkiem mediów i reklamy od ponad 20 lat. W 2008 roku dołączył do Grupy TVN, w której odpowiada za synergię i rozwój produktu reklamowego oraz obszary komercyjne. Od 2011 roku rozwija największego brokera reklamy telewizyjnej Premium TV. Zasiada w zarządzie IAA Polska.
Managing Director (Creation & Delivery), biurze reklamy Ringier Axel Springer Polska, jest związana z rynkiem mediów i reklamy od ponad 20 lat. Współpracowała z DMB&B, Coca-Cola Poland Services jako media & communication manager. Pełniła funkcję wiceprezesa ds. mediów (Starcom), COO (Starcom Mediavest Group) i Chief Capability Officer w Publicis Media.
Managing Director SEAT & Cupra w Volkswagen Group, ma kilkunastoletnie doświadczenie w tworzeniu i zarządzaniu markami z sektora FMCG i automotive, które odnoszą sukcesy na 11 europejskich rynkach. W swoim portfolio ma m.in. koncept store VW Home. Współpracował m.in. z Wrigley Poland, Beiersdorf Nivea oraz Beiersdorf AG Germany. Jest uznanym coachem i keynote speakerem. Zasiada w zarządzie IAA Polska.
Reality Re+Creators zorganizowaliśmy w partnerstwie z agencją EMLAB (Grupa S/F)