Kandydatury do władz IAA Polska w kadencji 2021-2023

Zgodnie ze statutem we wszystkich władzach Stowarzyszenia powinno dążyć się do równej reprezentacji trzech grup interesariuszy: marketerów, agencji i mediów. Zarząd zarekomendował następujące liczebności władz Stowarzyszenia w kadencji 2021-2023:
Zarząd w 9-osobowym składzie;
• Rada Nadzorcza w 9-osobowym składzie;
• Sąd Dyscyplinarny w 3-osobowym składzie.
Ostateczną decyzję o liczebności i składzie personalnym władz IAA Polska podejmie Walne Zebranie w dniu 22 września 2021 roku.

Prezentujemy dotychczas zgłoszonych kandydatów do władz IAA Polska w kadencji 2021-2023.

 

KANDYDATKA I KANDYDAT NA STANOWISKO PREZESA IAA POLSKA

 

AGNIESZKA SORA, Regional Consulting Lead NCE GfK

kuria professional services

W branży marketingowej i badawczej jest obecna od 30 lat – posiada bogate doświadczenie w marketingu, badaniach rynku, zarządzaniu oraz konsultingu. W latach 1993-1996 odnosiła marketingowe sukcesy, pracując w Nestle Polska, gdzie była odpowiedzialna za wprowadzenie na polski rynek takich marek jak Nescafe i Nesquik oraz Serwisu Konsumenckiego Nestle/Winiary. Przez ostatnie 25 lat pełniła funkcję Dyrektor Zarządzającej i Commercial Director GfK Polonia, pozycjonując GfK jako firmę integrującą wiedzę w oparciu o twarde dane panelowe, analitykę biznesową i głos konsumenta. W latach 2014-2016 była Sub Regional Managerem, Eastern Europe w Grupie GfK. Zbudowała zespół doświadczonych konsultantów, którzy podejmują się najtrudniejszych wyzwań analitycznych.

Od czerwca 2021 r. podjęła się nowej, regionalnej roli w Europie Północno-Centralnej w GfK – Regional Consulting Lead NCE. Absolwentka ekonomii na wydziale HZ SGH w Warszawie, od 4 lat Wiceprezes IAA Polska, w latach 2017 – 02.2021 Prezes OFBOR. Wielokrotnie członkini Jury EFFIE, prelegentka licznych konferencji, obecnie mentor w ramach Fundacji Liderek Biznesu oraz Wise & Young.

W nowej kadencji w IAA Polska chciałaby kontynuować realizację celów statutowych stowarzyszenia, których głównym efektem ma być zwiększenie znajomości marki, dotarcie do nowych interesariuszy oraz pozycjonowanie IAA Polska jako organizacji aktywnie wspierającej swoich członków.

Profil na LinkedIn

 

 

 

JOVAN PROTIĆ, COO Ringier Axel Springer Polska, Ringier Axel Springer Media AG

kuria mediów

Jest COO oraz członkiem Zarządu Ringier Axel Springer Polska i Ringier Axel Springer Media AG, gdzie prowadzi projekty w jednej z największych firm zajmujących się mediami cyfrowymi w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, działającej w 8 krajach, zatrudniającej ponad 3000 osób i prowadzącej ponad 60 podmiotów z branży mediów cyfrowych, e-commerce i rynków cyfrowych. Z firmą jest związany od 2005 r., tworzy i realizuje strategię digital marketingu i e-commerce. Karierę zawodową rozpoczynał w Serbii, budując największy portal internetowy w Serbii „blic.rs”.

Od 2012 r. jest jednym z liderów procesu cyfrowej transformacji grupy medialnej Ringier Axel Springer Media AG w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 2015 r. pełni funkcję członka Zarządu oraz COO Ringier Axel Springer Polska.

W pierwszych latach działalności w Polsce, skoncentrował się na rozwoju wertykalnych serwisów cyfrowych i handlu elektronicznym. Na polski rynek z powodzeniem wprowadził wówczas markę Business Insider Polska, afiliacyjny biznes e-commerce oraz serwis NOIZZ, którego działalność zainaugurował również na 6 innych rynkach europejskich. W lutym 2016 r. został członkiem grupy Ringier Axel Springer Leadership Team, gdzie odpowiada za obszar digital media w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 2020 r. współzarządza Onet.pl i pozostałym portfolio cyfrowym Ringier Axel Springer Polska. Jovan Protić ukończył Uniwersytet w Belgradzie i uzyskał tytuł Exec MBA na Uniwersytecie w Sheffield.

Profil na LinkedIn

 

 

KANDYDATKI I KANDYDACI DO ZARZĄDU IAA POLSKA

 

DOROTA N. HALLER, Dyrektorka Marketingu, Komunikacji i E-commerce, CMO w Huawei CBG Polska

kuria reklamodawców

Doświadczona ekspertka ds. marketingu, człowiek zawodu – nie branży. Pracowała dla wielu marek z różnych sektorów, od FMCG po media i rozrywkę. Pełniła funkcję dyrektorki marketingu m.in. w Medicover, BNP Paribas czy PLL LOT. Aktualnie jest dyrektorką marketingu, komunikacji i e-commerce (CMO) w Huawei CBG Polska. Wraz z zespołami i przyjaciółmi z agencji zdobywała wiele prestiżowych nagród, m.in. marketingowe Effie w PLL LOT i w Huawei (w tym dwa Złote Effie) czy PR-owski Złoty Spinacz w BNP Paribas. Jest dumną członkinią IAA Polska, Rady Marek Superbrands, zasiadała też w międzynarodowych strukturach Marketing Sounding Board sojuszu Star Alliance. W 2021 roku została zaproszona do Client Advisory Board Facebooka. Wielokrotnie była jurorką Effie – ma zaszczyt zasiadać w jury także w tym roku.

Lubi dzielić się wiedzą i doświadczeniem, dlatego z przyjemnością przyjmuje zaproszenia do udziału w konferencjach branżowych, takich jak np. Facebook Marketing Summit 2019 czy Video Wars by ScreenLovers. Dorota jest feministką i aktywną działaczką na rzecz równouprawnienia kobiet i mężczyzn. Angażuje się w mentoring w ramach wielu programów rozwojowych dla kobiet. Ponadto od lipca 2021 prowadzi podcast Hallo Haller, gdzie rozmawia z kobietami sukcesu po to, by inspirować kobiety poszukujące. Jako członkini IAA Polska stara się brać aktywny udział w jego życiu, czego przykładem jest udział w panelu interaktywnym pt. „Budżet marketingowy 2021 – jaki będzie?” czy międzynarodowej kampanii IAA Leaders View Why brands matter.

Do zarządu IAA Polska kandyduje po raz pierwszy.

Zależy mi na tym, aby IAA Polska było stowarzyszeniem progresywnym, zarządzanym z pasją i promującym nie tylko najwyższe standardy branży komunikacji marketingowej, ale też otwarty i ustrukturyzowany dialog wszystkich jej członków. Zaskakująco często w rozmowach z agencjami, mediami czy producentami dostrzegam głód wiedzy z zakresu pracy innych podmiotów branży. Dlatego za mojej kadencji w Zarządzie IAA Polska zamierzam zająć się m.in. programem rozwojowym i szkoleniowym dla branży komunikacji marketingowej oraz ożywieniem dialogu branżowego. Jako aktywistka na rzecz równouprawnienia kobiet i mężczyzn oraz feministka, będę też dążyć do intensyfikacji działań popularyzujących równość oraz unikanie stereotypowej komunikacji marketingowej stygmatyzującej kogokolwiek.

Profil na LinkedIn

 

 

 

RAFAŁ JAKUBOWSKI, Dyrektor Marketingu mBank S.A.

kuria reklamodawców

Zajmuje się zarządzaniem działaniami marketingowymi firm i marek. Rozległą i głęboką wiedzę na temat ludzkich zachowań i potrzeb skutecznie wykorzystuje w tworzeniu produktów, koncepcji i kampanii. Ścieżka jego kariery wiedzie przez firmy międzynarodowe z sektora FMCG, retailu oraz finansów. Dołączając w 1998 r. do firmy Mars odpowiadał, za rozwój marek Mars, M&M’s czy Milky Way. Następnie w Danone Polska, gdzie odpowiadał za tworzenie produktów i strategii komunikacyjnych oferty marek lokalnych, jak i globalnych. Pracując w czeskim oddziale Danone, tworzył platformy komunikacji i rozwoju produktów funkcjonalnych jak Activia czy Actimel. Pracował również w Coca-Cola Company jako Marketing Manager odpowiedzialny za segment napojów gazowanych, zarządzając flagowymi markami jak Coca-Cola, Fanta czy Sprite. W latach 2011-2014 do swojego portfolio dopisał rozdział zarzadzania marketingiem i R&D dla restauracyjnego biznesu KFC jako dyrektor odpowiedzialny za Europę Centralną.

Od końca 2014 roku pełni funkcję Dyrektora Marketingu w mBank S.A. W 2019 zdobył tytuł Dyrektor Marketingu Roku w kategorii Long Term, a w roku 2021 otrzymał drugą nagrodę w konkursie miesięcznika PRESS Ad Wo/Man roku.

Do Zarządu IAA Polska kandyduje po raz trzeci.

Głównym obszarem jego działalności jest projekt jednoźródłowego badania mediów. Jako reprezentant kurii marketerów jest współzałożycielem i członkiem Komitetu Sterującego think-tanku Koalicja Marketerzy dla Lepszych Badań. W wyniku działania Koalicji zostały m.in. uzgodnione oczekiwania dotyczące nowego modelu badań – tzw. Złoty Standard, powołano reprezentacje marketerów oraz agencji mediowych M&MAC, oraz zaprojektowany został statut (obecnie w konsultacjach z MOCami) Joint Industry Comitee – organizacji mającej na celu zarządzanie nowym jednoźródłówym badaniem mediów w Polsce. Jako reprezentant Komitetu Sterującego Koalicji wspiera również konsultacje z regulatorem rynku – Krajową Radą Radiofonii i Telewizji. Wierzy, że IAA Polska jest organizacją niezwykle potrzebną na dynamicznie rosnącym rynku w Polsce. Uważa, że przyszłymi działaniami należy walczyć zarówno o wzrost rynku reklamowego, ale też jego szeroko rozumiany profesjonalizm – wyrażany wysokimi standardami etyki biznesowej, otwartością na innowacje oraz edukacją managerską.

Profil na LinkedIn

 

 

 

MICHAŁ SOBOLEWSKI, Doradca Prezesa, Polkomtel

kuria reklamodawców

Przez ostatnie dwadzieścia lat jest związany z branżą finansową i telekomunikacyjną. Odpowiadał za strategię marketingową, rozwój narzędzi digitalowych, komunikację oraz ofertę produktową. Michał jest obecnie doradcą Prezesa Zarządu w Polkomtelu.

Przez ostatni rok pełnił funkcję dyrektora strategii marketingowej i rozwoju biznesu w Nationale Nederlanden. Aktywnie uczestniczył w procesie transformacji Nationale Nederlanden w organizację zarządzaną zgodnie z regułami agile. Odpowiadał za stworzenie strategii omnikanałowej oraz jej wdrożenie. Kierował zespołami odpowiedzialnymi za ofertę produktową, komunikację marketingową oraz sprzedaż digitalową. Wcześniej pracował w Play, gdzie w Zarządzie odpowiadał za marketing. Zaczynał pracę w Play w 2009 roku od zarządzania ofertą dla klientów indywidualnych, digitalizacją i marketingiem internetowym. Odpowiadał między innymi za wprowadzenie na rynek ofert nielimitowanych, program testowania smartfonów, oferty rodzinne i duety oraz aplikację Play24 do samodzielnej obsługi ofert przez klientów Play.

Pierwsze doświadczenia w branży telekomunikacyjnej zbierał w Idei i Orange, gdzie odpowiadał za ofertą abonamentową i rozwój klientów w Orange. Brał udział w rebrandingu operatora z marki Idea na markę Orange. Rozpoczynał karierę w finansach w mBanku w roku 2000. Odpowiadał za kampanię marketingową wprowadzającą na rynek pierwszy internetowy bank w Polsce – mBank. W późniejszych latach wprowadzał na rynek ubezpieczenia direct w Aviva Polska, gdzie kierował marketingiem.

Do Zarządu IAA Polska kandyduje po raz drugi.

Profil na LinkedIn

 

 

 

MAGADALENA KOTLARCZYK, Country Director, Google Poland

kuria mediów

Zawodową przygodę ze światem cyfrowej transformacji i technologicznych innowacji rozpoczęła w 2011, dołączając do zespołu Google Polska w Warszawie.

W lipcu 2021 została szefową polskiego oddziału Google. Wcześniej przez blisko 13 lat w lokalnych i regionalnych rolach w Procter & Gamble z Warszawy, Londynu czy Genewy odpowiadała za brand management i planowanie komunikacji marketingowej szeregu kategorii FMCG.

Laureatka kilku statuetek EFFIE i jurorka w kilku edycjach konkursu, w tym w Grand Jury 2021 Effie Awards Europe. Jest absolwentką marketingu i zarządzania na Uniwersytecie Łódzkim oraz podyplomowych studiów z zakresu psychologii zachowań konsumenckich na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła także Executive Program na Singularity University.

Do Zarządu IAA Polska kandyduje po raz pierwszy.

Profil na LinkedIn

 

 

 

 

DOROTA ŻURKOWSKA-BYTNER, Członkini Zarządu, TVN Grupa Discovery

kuria mediów

Odpowiedzialna za krajową i międzynarodową dystrybucję portfolio kanałów i produktów Discovery oraz rozwój współpracy z partnerami w Polsce i za granicą. Dorota nadzoruje realizację projektów kluczowych z punktu widzenia strategii firmy. Odpowiada też za procesy transformacyjne, których celem jest dostosowanie biznesu do nowych wyzwań, w szczególności rozwoju produktów digital. Jest również dyrektorem Eurosportu w Polsce. Przed dołączeniem do zespołu zarządzającego TVN Grupa Discovery zajmowała stanowisko dyrektora zarządzającego Discovery w Polsce. Odpowiadała za dynamiczny rozwój Discovery na polskim rynku w oparciu o innowacyjne produkty, strategiczne partnerstwa oraz siłę brandów i programów obecnych w portfolio Discovery.

Z Grupą Discovery związana jest od 2000 roku, kiedy to razem z Katarzyną Kieli zakładała pierwsze biuro nadawcy w Polsce. W poprzednich latach zajmowała kluczowe stanowiska w międzynarodowych strukturach Discovery. Jako wiceprezes ds. rozwoju sprzedaży reklam, odpowiedzialna była za strategię reklamową Discovery na wszystkich rynkach ówczesnego regionu CEEMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka). Odpowiadała za całościowe zarządzanie, rozwój i wdrażanie strategii sprzedaży czasu reklamowego, skupiając się przede wszystkim na Bliskim Wschodzie, Afryce Południowej, Rosji, Turcji, Niemczech, Rumunii i Polsce. Przed dołączeniem do Discovery pracowała w zespołach Wizja TV, UPC (dawniej PTK) i The Communication Bridge. Ukończyła Uniwersytet Warszawski oraz Prywatną Szkołę Handlową i IESE Business School.

Do zarządu IAA Polska kandyduje po raz pierwszy.

Profil na LinkedIn

 

 

IZABELA ALBRYCHIEWICZ, CEO GroupM

kuria professional services

Z branżą reklamową związana od ponad 20 lat. Karierę zawodową rozpoczęła w grupie Publicis, od 1999 roku pracuje w WPP. Przez wiele lat związana z agencją MEC (obecnie Wavemaker), którą zarządzała od 2011 roku. Po fuzji MEC i Maxusa w 2018 roku stanęła na czele Wavemaker, a kilka miesięcy później sieć awansowała ją na stanowisko lidera regionu. W kwietniu 2019 roku objęła rolę CEO polskiego oddziału GroupM, w kolejnym roku swojej prezesury coraz mocniej angażując się również w pracę na rzecz innych rynków. Obecnie wspiera rozwój oferty i produktu GroupM także w krajach regionu CEE. Izabela jako jedyna przedstawicielka polskiej branży reklamowej oceniała kampanie na Media Global Awards 2015.

Była pierwszą kobietą uhonorowaną tytułem AdWo/Man przez magazyn “Press” w 2014 roku, 5 lat później branża uhonorowała ją taką nagrodą po raz drugi. Magazyn “Wprost” wyróżnił ją w 2017 r. tytułem Wizjonerki XXI wieku. Z kolei w 2020 roku IAB podczas gali Mixx Awards IAB przyznało Izabeli wyróżnienie dla Człowieka Roku. Jako członek zarządu SAR odpowiadała za komitet konkursu EFFIE, była też jurorem konkursu MediaTrendy.

Izabela Albrychiewicz w Zarządzie IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy zasiada od 6 lat. Aktywnie angażuje się w prace związane z jednoźródłowym badaniem mediów i Białą Księgą – w szczególności w obszarze transparentności rozliczeń. W następnym zarządzie ma zamiar kontynuować prace nad tymi tematami. Jej ambicją jest także aktywniejsze działanie na rzecz budowy pozytywnego wizerunku branży komunikacji marketingowej – jako ważnego sektora gospodarki i atrakcyjnego miejsca pracy.

Do zarządu IAA Polska będzie kandydowała po raz czwarty.

Profil na LinkedIn

 

 

IGOR KALEŃSKI, Prezes Grupy BBDO w Polsce oraz Global E-commerce Lead w Molecular BBDO

kuria professional services

Pełni funkcję członka Rady Nadzorczej IAA Polska oraz Rady Biznesu UW. Jest także arbitrem Komisji Etyki Reklamy, ekspertem THINKTANK oraz członkiem Rady Fundacji Res Publika. Wcześniej pełnił funkcję prezesa grupy Saatchi & Saatchi w Polsce, był również Partnerem Zarządzającym SPARK Software i partnerem w funduszu inwestycyjnym PAAN CAPITAL oraz członkiem Rady Nadzorczej firmy farmaceutycznej Sequoia.

Był także prezesem Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, członkiem grupy doradczej RPP przy Ministerstwie Spraw Zagranicznych oraz Zarządu i Rady Nadzorczej Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Pełnił także funkcję prezesa agencji MRM Momentum Worldwide, należącej do grupy McCann Worldgroup. Należał do grupy wprowadzającej Citibank GCB na polski rynek.

Pracował na Wydziale Ekonomii Szkoły Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie. Ukończył studia na Wydziale Finansów i Bankowości SGH. Jest absolwentem studiów podyplomowych na Wydziale Psychologii UW i stypendystą studiów doktoranckich na University of Rochester New York. W nowej kadencji w IAA Polska chciałby skoncentrować się na wzmacnianiu standardów etycznych w reklamie, zwłaszcza skierowanej do dzieci i z ich udziałem, wzrostem znaczenia organizacji, w tym ustanowieniem stałego przedstawicielstwa IAA przy Komisji Europejskiej, oraz uwzględnieniem perspektywy e-commerce w projekcie jednoźródłowego badania mediów.

Do Zarządu IAA Polska kandyduje po raz pierwszy.

Profil na LinkedIn

 

 

 

RAFAŁ KUPIDURA, Prezes Zarządu IF Nation Group

Założyciel i Prezes Zarządu agencji komunikacji marketingowej Focus Media Group (obecnie IF Nation Group), którą zarządza od 18 lat. Od dekady w prawie 100-osobowej strukturze holdingowej grupy działa również agencja 360st Focus Nation oraz agencja, field&event Imagine Nation. IF Nation Group posiada szerokie kompetencje i doświadczenia w komunikacji zintegrowanej, digitalowej oraz w działaniach field&event marketingowych obsługując takie marki jak PZU S.A., DELL Technologies, TV Polsat, BNP Paribas Bank Polska S.A., Brown-Forman Polska, Philip Morris Polska S.A. czy Pepco.

Członek IAA Polska od 2018 roku, w latach 2008-2012 członek Zarządu Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego SMB, juror w konkursach Golden Arrow oraz Dyrektor Marketingu Roku, a także były piłkarz pierwszoligowych klubów Wisła Kraków, Stal Mielec i ŁKS ŁÓDŹ.

Do Zarządu IAA Polska kandyduje po raz pierwszy.

Jako członek Zarządu IAA Polska chciałbym budować wiedzę i świadomość na temat transformacji cyfrowej i jej wpływu na branżę komunikacji marketingowej oraz branżę mediową. Zaangażowanie IAA Polska w edukację dot. wpływu procesów transformacji cyfrowej na działania biznesowe w naszym kraju, komunikację do konsumentów, cyfryzację mediów, a co za tym idzie funkcjonowanie szeroko rozumianej branży komunikacyjnej, jest moim zdaniem ważnym krokiem w myśleniu długofalowym i budowaniu wizji 2025 r. Działając aktywnie w Zarządzie IAA Polska, chciałbym również mocniej aktywować środowisko agencji reklamowych będących członkami stowarzyszenia, podejmując inicjatywy do takich projektów, aby pokazać istotną rolę kompetencji i zasobów agencji reklamowej w tworzeniu ekosystemu komunikacji marketingowej, synergii działań mediowych oraz marketing automation w dobie transformacji cyfrowej.

Profil na LinkedIn

 

KANDYDATKIKANDYDACI I DO RADY NADZORCZEJ

 

RAFAŁ GONTARZ, Menadżer Zespołu Komunikacji Marketingowej UPC Polska 

kuria reklamodawców

Posiada wieloletnie doświadczenie w komunikacji marketingowej. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, MBS by Effie, Studiów Podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Laureat i juror konkursów marketingowych, w tym: Effie Awards, KTR; członek stowarzyszeń marketingowych, w tym IAA Polska, w którym zajmował się jednoźródłowym pomiarem mediów.

Od 4 lat jako Menadżer Zespołu Komunikacji Marketingowej odpowiada za strategię w zakresie komunikacji marketingowej i mediów w UPC Polska. Do jego obowiązków należy tworzenie i egzekucja kampanii 360, w tym zakup mediów, branded content, digital, social media oraz trade marketing.

Przed dołączeniem do UPC Polska, pracował w Grupie Netia, gdzie jako Menadżer Komunikacji Marketingowej tworzył i realizował strategię komunikacyjną firmy na rynkach B2C i SOHO.

Do Rady Nadzorczej IAA Polska kandyduje po raz pierwszy.

Profil na LinkedIn

 

 

 

MAŁGORZATA ROKITA, CMO P&G

kuria reklamodawców

Dyrektor Marketingu Procter & Gamble. Absolwentka Finansów i Bankowości Akademii Ekonomicznej w Krakowie, jednak swoją karierę zawodową związała z marketingiem i budowaniem marek.

Od wielu lat związana z Procter & Gamble, gdzie zaczynała jako Assistant Brand Manager Blend a Med. Od lipca 2012 jest Dyrektorem Marketingu, odpowiedzialnym za transformację digitalową i budowanie kompetencji komunikacyjnych całego portfela marek P&G w regionie Europa Centralna (od Ukrainy po Słowenię i Chorwację). Poprzednio między innymi pracowała w strukturach regionalnych w Brukseli i w Genewie, kierując zespołem odpowiedzialnym za stworzenie i wprowadzenie w regionie CEEMEA nowych innowacji w kategorii Fabric Care.

Od wielu lat aktywny arbiter w Komisji Etyki Reklamy, Przewodnicząca Prezydium KER poprzedniej kadencji.

Członkini Rady Nadzorczej IAA w poprzedniej kadencji.

Profil na LinkedIn

 

 

 

DONATA WOLIŃSKA, CMO, L’Oreal Poland Baltic HUB

kuria reklamodawców

Pełni strategiczną, transformacyjną rolę Chief Digital& Marketing Officer’a w firmie L’Oréal. Przez lata zajmowała szereg kluczowych pozycji w zarządach międzynarodowych firm takich jak Unilever i Tchibo GmbH. Kierowała organizacjami komercyjnymi jako Dyrektor Generalny Dywizji Kosmetyków i Środków Czystości, jak również Dyrektor Sprzedaży Handlu Nowoczesnego. Zarządzała wieloma kategoriami i markami lokalnie oraz regionalnie. Współpracowała z profesorem Rafałem Ohme w obszarze biometrycznych badań neuromarketingowych prowadzonych m.in. dla American Advertising Association. Pełni funkcję doradczą przy radach nadzorczych.

Donata Wolińska jest absolwentką Akademii Ekonomicznej. Ukończyła również podyplomowe studia doktoranckie w Szkolę Głównej Handlowej (Finanse i Zarządzanie), Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej (Psychologia społeczna w zarządzaniu rozwojem organizacji), ESADE (Retail Innovation) oraz Chartered Institute of Marketing (Digital Marketing).

Uczestniczy w pracach Komitetu Sterującego Koalicji Marketerów dla Lepszych Badań, będąc również aktywnym członkiem IAA Polska, arbitrem w Komisji Etyki Reklamy, jurorem Effie Awards Europe, czy też pierwszej polskiej edycji YouTube Works Awards.

Do Rady Nadzorczej IAA Polska kandyduje po raz pierwszy.

Profil na LinkedIn

 

 

 

EWELINA CZUBA, Dyrektor Biura Reklamy TVP S.A.

kuria mediów

Z wykształcenia socjolożka, absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

Z Biurem Reklamy TVP związana od 2005 roku. Przeszła wszystkie szczeble kariery w Pionie Handlowym i od 2011 roku współzarządzała Biurem, pełniąc funkcję zastępcy dyrektora do spraw handlowych. Na tym stanowisku odpowiadała m.in. za negocjacje z czołowymi grupami reklamowymi w Polsce. Była współpomysłodawcą lub inicjatorem kluczowych zmian w polityce handlowej Biura Reklamy, w tym poszerzenia podstawowej grupy rozliczeniowej i oparcia rozliczeń o transparentne progi budżetowe.

Od 2017 roku samodzielnie kieruje Biurem. Specjalizuje się w handlowych aspektach reklamy, jest zadeklarowaną zwolenniczką transparentności działań handlowych i rynkowego fair play. Od dwóch kadencji jest czynnym arbitrem Komisji Etyki Reklamy.

Do Rady Nadzorczej IAA Polska kandyduje po raz pierwszy.

Profil na LinkedIn

 

 

 

 

STANISŁAW JANOWSKI, Prezes Zarządu Telewizji Polsat

kuria mediów

Z rynkiem reklamy telewizyjnej i mediów związany od kilkunastu lat. Karierę zaczynał w domu mediowym OMD Poland, a następnie współpracował z MediaCom.

Od 2006 roku pracuje w Grupie Cyfrowy Polsat. W latach 2007-2019 zajmował stanowisko Dyrektora Zarządzającego Polsat Media Biuro Reklamy.

W kwietniu 2019 roku został Prezesem Zarządu Telewizji Polsat.

Były członek Zarządu IAA Polska.
Do Rady Nadzorczej kandyduje po raz drugi.

Profil na LinkedIn

 

 

 

 

 

 

 

AGATA SZELIGA-STASZKIEWICZ, Head of Agency Partnerships, Facebook CEE & Russia.

kuria mediów

Ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży marketingowej i technologicznej, od 3 lat w zespole Facebook Polska odpowiada m.in. za współpracę z agencjami reklamowymi i domami mediowymi na 28 rynkach regionu CEE, w tym Rosji. Karierę zawodową rozpoczęła w Procter & Gamble, ucząc się od podstaw marketingu i mediów i tworząc, przez prawie 10 lat, strategie komunikacji i relacji z konsumentami. Kolejne doświadczenia zdobywała w branży usług z sektora BPO i IT, budując kilkusetosobowe zespoły oraz wprowadzając firmy w nowe obszary biznesowe.

W latach 2015-2018 w barwach Dentsu Polska zarządzała Isobar Poland Group – kilkoma agencjami działającymi na styku strategii, kreacji, komunikacji marketingowej, technologii oraz transformacji biznesowej.

Od wielu lat aktywna w stowarzyszeniach branżowych, była kilkukrotnie członkiem zarządu Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego oraz Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Ukończyła studia na wydziale Lingwistyki i Socjologii na University of Toronto.

Do Rady Nadzorczej IAA Polska kandyduje po raz pierwszy.

Profil na LinkedIn

 

 

PAWEŁ KOWALEWSKI, Vice President IAA Global/ Prezes Zarządu Communication Unlimited 

kuria professional services

Dr hab. Paweł Kowalewski – jeden z pierwszych członków IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy (od 1993 r.), czterokrotnie wybierany na Prezesa Stowarzyszenia, trzykrotnie pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej IAA Polska. Członek Rady Nadzorczej IAA Polska w poprzednich kadencjach.  Jest jedynym Polakiem w strukturach Zarządu IAA Global.

W 2020 został wybrany na stanowisko Vice President Creativity IAA Global. Od 2010 r. sprawował stanowisko Wiceprezesa ds. Rozwoju i Komunikacji Marki oraz Strategii CSR. Wcześniej pełnił funkcję Wiceprezesa IAA Global ds. Strategii. Założyciel (1989 r.) i prezes agencji Communication Unlimited – jednej z pierwszych w Polsce niezależnych agencji reklamowych.

Profesor ASP i uznany polski twórca. W czasie studiów na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie założył legendarną formację artystyczną GRUPPA.

W 1985 r. rozpoczął pracę na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Od 1994 r. prowadzi na tym wydziale pracownię reklamy. Brał udział w szeregu wystaw w kraju i za granicą. Prace Pawła Kowalewskiego wystawiane były m.in. w Castello di Rivoli Museo d’Arte Contemporanea w Turynie, Artist’s House w Tel Awiwie, Galerii Tretiakowskiej w Moskwie, w NS-DOK w Monachium, Museum Jerke w Recklinghausen, Galerii Isy Brachot w Brukseli, Dorotheum w Wiedniu, Sotheby’s w Londynie, Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie. Jego prace znajdują się w zbiorach m.in. Muzeum Narodowego w Warszawie i w Krakowie, a także w kolekcji Fundacji Rodziny Staraków i Fundacji Sztuki Polskiej Banku ING.

Profil na LinkedIn

 

 

 

JACEK OLECHOWSKI, Founder & CEO MEDIACAP SA

kuria professional services

Jacek Olechowski jest założycielem i prezesem Mediacap SA, grupy kapitałowej z obszaru technologii i reklamy (GPW:MCP). Kluczowe marki MCP to: LTTM (Lifetube, Talentmedia, Gameset) – lider rynku influencer i gaming marketing, którego kanały stanowią ok. 12% oglądalności YouTube w Polsce, generując 1 mld obejrzeń i 4 mld minut watchtime miesięcznie; Freundschaft – wiodąca firma reklamowa oraz IQS – piąta największa agencja badawcza w kraju. Mediacap zatrudnia 370 osób i pracuje dla ponad tysiąca marek. Jacek Olechowski w przeszłości współtworzył również takie firmy jak: DFF, Change i Group One. Działa również w obszarze pośrednictwa ubezpieczeniowego. Jest wspólnikiem w MJM Holdings (5. największy broker ubezpieczeń w kraju) oraz mubi.pl – wiodącej porównywarce ubezpieczeń. Był założycielem rankomat.pl, sprzedanej w 2015 r. do Bauer Media.

Od 2013 r. jest prezesem IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.

Jacek jest pomysłodawcą reklamowego okrągłego stołu, którego efektem był m.in. zbiór zasad „Rekomendacji dla polskiego rynku reklamy na lata 2017-2020” oraz animatorem prac nad nowym systemem badań jednoźródłowych. Od 2021 r. współtworzy program IAA Polska Marketing Masterminds. W 2005 r. został laureatem programu Young Global Leaders przy World Economic Forum w Davos. W 2009 r. dołączył do Polskiej Rady Biznesu, jako jej najmłodszy członek i wiceprezes. Jest członkiem Zarządu Global Dignity, światowej organizacji pro-bono, działającej pod egidą JW Haakona, Księcia Koronnego Królestwa Norwegii.

Jest magistrem Finansów i Bankowości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, absolwentem Global Leadership and Public Policy for the 21st Century na Kennedy School of Government (Harvard University) oraz Georgetown Leadership Seminar.

Profil na LinkedIn

 

 

 

JAKUB POTRZEBOWSKI, Founding Partner Group One

kuria professional services

Wraz z Markiem Żołędziowskim jest współwłaścicielem Group One, największej niezależnej grupy komunikacji marketingowej w Polsce. W ramach grupy pod szyldem „House of Communication” działa 10 spółek, które współpracują ze sobą, realizując cele biznesowe klientów. Wśród nich działają domy mediowe Value Media i Mediaplus, który na początku 2021 r. roku otrzymał wyróżnienie Sukces Roku, przyznawane przez miesięcznik Press. W ramach Group One funkcjonują też dwie agencje kreatywne Change/Serviceplan i GONG, a także SalesTube – największa w CEE agencja martech ze specjalizacją e-commerce, która oferuje pełną obsługę klientów prowadzących biznes online. SalesTube jest też resellerem kluczowych produktów Google – jedną z zaledwie 5 firm na świecie posiadających pełną certyfikację Google Marketing Platform.

Poza tym w ramach Group One funkcjonują RL Media, Dom Mediowy stworzony wspólnie z Robertem Lewandowskim, MediaReady spółka produkująca content video do internetu, GetLouder!, agencja eventowa i Labcon, agencja contentowa, specjalizująca się m.in. we współpracy z influencerami.

Od 2013 r., kiedy powstała Group One, czyli w zaledwie 8 lat, grupa zdobyła 48 nagród EFFIE.

Jakub Potrzebowski jest też współwłaścicielem jednego z największych w Polsce e-commerce działającego w branży Pet Care, a także udziałowcem w kilku innych przedsięwzięciach z różnych branż.

Działalność społeczna: Dyplomata Zakonu Maltańskiego oraz partner Global Dignity, Członek Polskiej Rady Biznesu.

Członek oraz Przewodniczący Rady Nadzorczej IAA Polska w poprzednich kadencjach.

 

 

 

KANDYDATKA I KANDYDACI DO SĄDU DYSCYPLINARNEGO

 

 

KATARZYNA GRZYWACZEWSKA, Dyrektor Marketingu PAYBACK

kuria reklamodawców

Od ponad 20 lat lider zespołów marketingowych, odpowiedzialnych za strategię komunikacji oraz tworzenie i rozwój marek, przede wszystkim z branży telekomunikacyjnej oraz finansowej.

Obecnie jako Dyrektor Marketingu PAYBACK buduje największy w Polsce multipartnerski program bonusowy. Swoją przygodę z marketingiem rozpoczynała w PTK Centertel, początkowo zarządzając działem mediów,
a następnie odpowiadając za pozycjonowanie marek Idea oraz Pop. Po wprowadzeniu na rynek brandu Orange przygotowywała i rozwijała strategię komunikacji dla tej marki. W kolejnych latach była odpowiedzialna za działania marketingowe oraz procesy zarządzania ruchem klientów w Aviva Polska, a także za rebranding i rozwój sprzedaży pośredniej w Liberty Ubezpieczenia. Następnie była odpowiedzialna za komunikację marketingową dla T-Mobile Polska. Tworzyła działania wspierające markę oraz oferty skierowane zarówno do rynku B2B, jak i B2C.

Do Sądu Dyscyplinarnego IAA Polska kandyduje po raz pierwszy.

Profil na LinkedIn

 

 

 

ISABELLA KRÜGER-PAWLOWSKI, Prezes Zarządu METRO Advertising

kuria professional services

Ekspertka strategii rozwoju biznesu. Posiada 20-letnie doświadczenie w branży reklamy, direct marketingu i specjalistycznej komunikacji dla handlu. Od 2000 r. zarządza METRO Advertising – spółką należącą do koncernu METRO Group, wyspecjalizowaną w produkcji i masowej dystrybucji materiałów i wydawnictw reklamowych oraz realizacji kampanii mediowych dla branży retail. Odpowiedzialna za wprowadzenie spółki do Polski, rozwój biznesu na 11 rynkach europejskich oraz poszerzenie portfolio klientów o podmioty zewnętrzne – największe sieci handlowe w Europie. Chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem, angażując się społecznie w wartościowe projekty. Od 2015 r. Członkini Zarządu Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej, zaangażowana w działania na rzecz rozwoju polsko-niemieckich stosunków gospodarczych
i mentoring biznesowy.

Członkini Sądu Dyscyplinarnego IAA Polska w kadencji 2019-2021 oraz Członkini Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, gdzie aktywnie wspiera rozwój i standaryzację rynku Direct Marketingu w Polsce. Współpracuje z Europejską Fundacją Oświaty i Kultury, Fundacją Liderek Biznesu, Siecią Przedsiębiorczych Kobiet oraz Klubem SheXO Deloitte. Absolwentka Wydziału Ekonomii Przedsiębiorstw University of Applied Sciences w Würzburgu.

Profil na LinkedIn

 

 

 

JERZY STRASZEWSKI, Prezes Zarządu PIKE

kuria mediów

Jeden z pierwszych członków-założycieli Stowarzyszenia Operatorów Telewizji Kablowych (w 1991 r.), które w 1998 r. przekształciło się w Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Komunikacji Kablowej, a następnie w 2005 r. w Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej. Od 2003 roku Prezes Zarządu tej organizacji.

Jego najważniejszymi osiągnięciami na tym stanowisku jest wzmocnienie skuteczności biura Izby po przeniesieniu siedziby do Warszawy oraz zaktywizowanie znacznej liczby członków organizacji do aktywnego wspomagania jej działań. PIKE jest również aktywnym uczestnikiem międzynarodowego życia środowiska operatorów kablowych.

Głównymi partnerami PIKE na poziomie międzynarodowym są: Cable Europe (organizacja zrzeszająca operatorów Europy Zachodniej i Środkowej), EAKT (Euroazjatyckie Stowarzyszenie Telewizji Kablowych) i SCTE (Society of Cable Telecommunications Engineers – Stowarzyszenie Inżynierów Telekomunikacji Kablowej), w którym Jerzy Straszewski od 2013 r. pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu Oddziału Europejskiego Stowarzyszenia.

Przewodniczący Sądu Dyscyplinarnego w kadencji 2019-2021.