Koalicja „Marketerzy dla Lepszych Badań” podjęła pierwsze decyzje
Data publikacji: 29 sierpnia, 2019
Wspierana przez IAA Polska organizacyjnie Koalicja „Marketerzy dla Lepszych Badań” wybrała Komitet Sterujący oraz rozpoczęła prace nad briefem zawierającym konkretne wymagania marketerów wobec nowego systemu badań konsumpcji mediów. W skład Komitetu weszli eksperci ze strony marketerów z najważniejszych sektorów reklamowych: retailu, farmacji, branży spożywczej, kosmetyczno-detergentowej, telekomunikacyjnej, agd, motoryzacyjno-paliwowej i finansowej. Całościowo Koalicja liczy już 46 członków. Swoje wymagania wobec badań zgłaszają oni do 4 września.
Rozpoczęcie prac nad briefem marketerów to jedna z pierwszych decyzji, którą podjął Komitet Sterujący Koalicji wybrany podczas pierwszego spotkania organizacyjnego grupy, które odbyło się 6 sierpnia.
Oczekiwania wobec nowego systemu badań mediów w Polsce marketerzy definiują przy uwzględnieniu następujących obszarów: potrzeby biznesowe, na które ma odpowiadać badanie, kluczowe pomiary i informacje, których powinno ono dostarczać w odniesieniu do poszczególnych kanałów (TV, radio, digital) oraz wymagania w zakresie próby i metodologii.
Wymagania marketerów gromadzone będą do 4 września. Następnie konsultant merytoryczny Koalicji scali je w jeden roboczy dokument. Potem odbędą się warsztaty z udziałem wszystkich zainteresowanych pracą nad finalnym materiałem. Etap przygotowywania briefu na podstawie wszystkich zgłoszonych wymagań ma zająć maksymalnie kilka tygodni.
Koalicję „Marketerzy dla Lepszych Badań” tworzy obecnie 46 ekspertów pracujących w firmach takich jak Bank Millenium, BNP Paribas Bank Polska, Carrefour, COTY, Decathlon, Eurobank, FCA Group, Grupa Lotos, Grupa Maspex, Henkel Poland, Jeronimo Martins (Biedronka), Jeronimo-Martins (Hebe), L’Oreal, McDonald’s Polska, MARS, Mastercard, mBank, Media Saturn, Mitsubishi Motors, Nivea, Philips Polska, Play, Provident, Santader Bank SA, UPC, USP Zdrowie, Volksvagen Group (Seat), Wedel, Visa.
IAA Polska udziela inicjatywie wsparcia organizacyjne i finansowego, prowadzi także działania komunikacyjne.