Elżbieta Gorajewska

Konferencja „20 lat Nielsena w Polsce” z panelem dyskusyjnym IAA Polska

7 września br. w warszawskim hotelu Marriott odbyła się konferencja „20 lat Nielsena w Polsce” zorganizowana przez AGB Nielsen Audience Measurement. Głównym punktem wydarzenia była prezentacja nowego narzędzia do pomiaru widowni „Total Audience”, a temat polskiego rynku badań został rozwinięty w dyskusji panelowej zorganiozwanej przez IAA Polska.

nielsen2016-7713

Konferencję z okazji jubileuszu istnienia firmy AGB Nielsen Media Research w Polsce otworzył Patrick Dodd, Growth Market Leader, Nielsen. Następnie  Vittorio Sala Regional Business Unit Director, Nielsen, podziękował Elżbiecie Gorajewskiej, Business Unit Director za 20 lat sukcesów Nielsena w Polsce. Po części oficjalnej Megan Clarken, President, Product Leadership, Nielsen, zaprezentowała nowe narzędzie – jednoźródłowe badanie telewizji
i internetu „Total Audience” a Bertrand Krug, Mediametrie/Nielsen opowiedział o wdrożeniach Digital Ad Ratings we Francji.

Po przerwie kawowej Aleksander Śmigielski, wiceprezes IAA Polska omówił badania mediów aktualnie dostępne na polskim rynku, a następnie moderował  dyskusję z udziałem:

– Izabeli Pontus, Media & Digital Manager, Grupa Maspex Wadowice
– Marcina Bogłowskiego, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Produktu Reklamowego, TVN Media
– Tomasza Fochtmana, Managing Partner Strategy&Innovation, MEC                                                     
– Wojciecha Kowalczyka, Zastępca Dyrektora ds. Strategii Produktu – Biuro Reklamy TVP oraz
– Rafała Szysza, CEO, Stars.

Do ożywionej dyskusji panelistów włączyli się pozostali goście konferencji, którzy zgodnie ocenili, że obecny system badań mediów w Polsce nie zapewnia narzędzi i danych umożliwiających efektywne planowanie kampanii reklamowych. Padła propozycja, by w Polsce wzorem innych krajów w Europie Zachodniej  powołać JIC
(Joint Industry Committee), czyli organizację zamawiającą i nadzorującą jednoźródłowe badanie mediów, które byłoby finansowane przez wszystkich, którzy z tych badań korzystają, a nie tylko przez właścicieli mediów,
jak to jest do tej pory.

Bezpośrednio po konferencji Nielsen Audience Measurement wydało oświadczenie, że w porozumieniu z IAA Polska podjęto decyzję, o prezentacji danych o oglądalności w trzech grupach celowych, również w grupie 16-59, o co od kilku lat zabiegali niektórzy nadawcy i marketerzy. Więcej informacji na ten temat znajduje się pod tym linkiem.

Przypomnijmy, że sprawa wspólnego badania telewizji i internetu jest jednym z tematów okrągłego stołu zorganizowanego przez IAA Polska. Uczestnicy dyskusji uznali nieefektywną metodologię oraz sposób finansowania badań mediów jako jeden z hamulców rozwoju polskiego rynku mediowego. Zagadnieniem tym zajmuje się
jedna z grup roboczych reklamowego okrągłego stołu, której przewodniczy Aleksander Śmigielski. Prace tej

oraz pozostałych grup są na półmetku, jesienią br. IAA Polska planuje publikację podsumowania,
którego roboczy tytuł brzmi „Rekomendacje dla polskiego rynku reklamy na lata 2016 – 2020”.

 

nielsen2016-7223

Patrick Dodd, Growth Market Leader, Nielsen

nielsen2016-7329

Vittorio Sala, Regional Business Unit Director, Nielsen oraz Elżbieta Gorajewska, Business Unit Director, Nielsen

nielsen2016-7341

nielsen2016-7353

Megan Clarken, President, Product Leadership, Nielsen

nielsen2016-7387

Bertrand Krug, Mediametrie/Nielsen

nielsen2016-7676

Aleksander Śmigielski, wiceprezes IAA Polska,

nielsen2016-7751

Rafał Szysz, CEO, Stars; Izabela Pontus, Media & Digital Manager, Grupa Maspex Wadowice; Tomasz Fochtman, Managing Partner Strategy&Innovation, MEC; Marcin Bogłowski, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Produktu Reklamowego, TVN Media oraz Wojciech Kowalczyk, Zastępca Dyrektora ds. Strategii Produktu – Biuro Reklamy TVP.