Marketerzy sformułowali oczekiwania

W ubiegłym tygodniu odbyło się pierwsze spotkanie grupy roboczej przygotowującej założenia do projektu zmiany standardu badań mediów. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele marketerów. W ten sposób rozpoczęła się realizacja pierwszego postulatu sformułowanego przez ogólnopolską reprezentacje marketerów powołaną w ubiegłym miesiącu w strukturze IAA Polska. Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.

W pierwszej części spotkania Tadeusz Żórawski dokonał przeglądu rynku badań mediowych w Europie koncentrując się przede wszystkim na rozwiązaniach organizacyjnych, takich jak Joint Industry Committee, Media Owners Committee oraz innych modelach obowiązujących na rynkach referencyjnych.

W drugiej części spotkania przedstawiciele marketerów formułowali oczekiwania wobec badań, które w przyszłości lepiej odpowiadałyby na ich potrzeby, przede wszystkim pozwalały na precyzyjne wyliczenie ROI dla poszczególnych kanałów komunikacji. Padło wiele szczegółowych postulatów od propozycji konkretnych wskaźników opisujących efektywność kontaktu z reklamą w poszczególnych mediach, poprzez kwestię określenia minimalnej wielkości próby dla niewielkich grup celowych, na objęciu jednoźródłowym badaniem kanałów komunikacji, które w tej chwili w ogóle nie są badane. Jednym z wątków było również współfinansowanie badań mediowych przez wszystkich, którzy z tych badań korzystają.

Na spotkaniu pojawili się przedstawiciele firm reprezentujący takie marki, jak: BP, Nestle, Orange, Samsung, Grupa Lotos, Volkswagen, P&G, Play, Showmax, Lotte Wedel, Metro Group, USP Zdrowie, Kompania Piwowarska, Dr Irena Eris,  Fiat, ING Bank Śląski, Lactalis, Mastercard.

„W trakcie następnego, kwietniowego spotkania roboczego, z postulatami sformułowanymi przez marketerów  zapoznają się przedstawiciele mediów, domów mediowych i agencji badawczych. Będzie to pierwsza okazja do skonfrontowania oczekiwań marketerów z priorytetami i możliwościami pozostałych uczestników procesu komunikacji marketingowej” zapowiedział Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska. Harmonogram realizacji projektu przewiduje, że tuż po wakacjach IAA Polska ogłosi rekomendacje dotyczące kształtu nowych badań mediów w wersji uzgodnionej przez przedstawicieli marketerów, mediów, agencji badawczych i środowiska reklamowego.