Nowe władze IAA Polska na lata 2025-2027
Data publikacji: 12 czerwca, 2025

Za nami Walne Wyborcze Zebranie Członków IAA Polska, podczas którego wyłonione zostały nowe władze Stowarzyszenia. Poznajcie skład nowego Zarządu, Rady Nadzorczej i Sądu Dyscyplinarnego.
Nowym Prezesem Zarządu został Jovan Protić – dotychczasowy Wiceprezes Zarządu Ringier Axel Springer Polska, który w najbliższym czasie obejmie stanowisko Managing Directora w firmie e-commerce Idealo należącej do Axel Springer AG, działającej na rynkach w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Austrii i Hiszpanii.
W składzie nowo wybranego Zarządu IAA Polska znaleźli się: z kurii marketerów – Jolanta Borowska, Head of Marketing & Consumer Communication Nestle CEE, Izabela Karolczyk-Szafrańska, Chief Marketing & ESG Officer, Board Member InPost, Adam Nitecki, General Manager E-commerce L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, z kurii professional services: Iwona Jaśkiewicz-Kundera, Chief Investment Officer, Publicis Groupe Polska, Rafał Kupidura, CEO IF Nation Group, Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Network, z kurii mediów – Rafał Drzewiecki, Country Manager TikTok Central Europe, Dorota Żurkowska, Członkini Zarządu, Group Senior VicePresident – Revenue Warner Bros. Discovery oraz Jovan Protić.
– Chciałbym, aby IAA Polska było nadal miejscem spotkań, edukacji, dzielenia się wiedzą, ale także wspólnego tworzenia nowej rzeczywistości reklamowej. Byśmy nie tylko odpowiadali na zmiany rynkowe, ale także je współtworzyli. Mam nadzieję, że nowe stanowisko, które obejmuję, z ekspozycją na największe rynki w Europie, pomoże mi ten cel osiągnąć – we współpracy z całym, nowym zarządem IAA Polska. Nadal pozostaję statutowym reprezentantem RAS Polska w IAA Polska – mówi Jovan Protić.
To już trzecia kadencja Jovana Proticia w Zarządzie IAA, pierwsza jako Prezesa IAA Polska. Jovan Protić jest czołowym ekspertem na styku mediów, reklamy i sztucznej inteligencji. W 2024 roku ukończył prestiżowy AI fellowship w San Francisco w imieniu Grupy Axel Springer, gdzie badał możliwości nawiązania strategicznych partnerstw oraz analizował transformujący wpływ sztucznej inteligencji na branżę mediów i reklamy. Jovan Protć jest uznanym ekspertem transformacji cyfrowej z doświadczeniem na kilku różnych rynkach europejskich. Jest także autorem podcastu „AI Journey”, w którym gościł czołowe postaci ze świata AI, w tym CBO Perplexity. Absolwent Uniwersytetu w Belgradzie oraz Advanced Management Program na Harvard Business School, posiada także Executive MBA z University of Sheffield.
Do Rady Nadzorczej IAA Polska wybrani zostali: z kurii professional services – Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM CEE, Jacek Olechowski, przedsiębiorca, inwestor, CEO Mediacap, Agnieszka Sora, mentorka, former Former Regional Director | NCE Consulting NielsenIQ, z kurii marketerów: Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający LOTTE Wedel, Rafał Jakubowski, CMO Santander Bank Polska, Michał Sacha, CMO, Omnicommerce leader Leroy Merlin Polska, z kurii mediów: Agnieszka Gajzler, Managing Director TV&Digital Content Growth Wirtualna Polska, Iwona Piwek, Head of Branding & Commercial Solutions YouTube CEE oraz Agata Szeliga-Staszkiewicz, Sales Director Meta CEE, Global Busieness Group.
Sąd Dyscyplinarny IAA Polska w najbliższej kadencji tworzyć będą: Mateusz Dąbrowski, Business Development Director, Grupa Blix, Katarzyna Grzywaczewska, Marketing Director Payback Polska, Olgierd Świerzewski, Co-Managing Partner Osborne Clarke – Poland.
Przewodniczący Rady Nadzorczej oraz Sądu Dyscyplinarnego wybrani zostaną podczas pierwszych posiedzeń każdego z tych organów.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wydarzenia.
Nowe Władze IAA Polska (od lewej): Olgierd Świerzewski, Katarzyna Grzywaczewska, Rafał Drzewiecki, Izabela Karolczyk-Szafrańska, Rafał Kupidura, Jerzy Minorczyk, Jovan Protić, Rafał Jakubowski, Agata Szeliga-Staszkiewicz, Adam Nitecki, Agnieszka Gajzler, Iwona Piwek, Jolanta Borowska, Mateusz Dąbrowski