Obrady reklamowego okrągłego stołu na półmetku
Data publikacji: 3 czerwca, 2016
2 czerwca br. odbyło się drugie posiedzenie plenarne reklamowego okrągłego stołu –
inicjatywy IAA Polska, której celem jest skatalogowanie hamulców rozwoju polskiego
rynku reklamy, sformułowanie rekomendacji dla branży reklamowej w Polsce na
najbliższe lata, a następnie wprowadzenie ich w życie.
Przypomnijmy, że IAA Polska zaprosiło do dyskusji i poszukiwania optymalnych rozwiązań
przedstawicieli wiodących marketerów, domów mediowych, mediów i audytorów mediowych
W tej chwili jest to grupa ponad 20 osób podejmujących decyzje w imieniu najważniejszych
graczy i największych branż korzystających z reklamy (aktualna lista uczestników
reklamowego okrągłego stołu znajduje się tutaj). Od marca do maja br odbyli oni osiem
spotkań w grupach roboczych poszukując konsensusu w następujących sprawach:
– w jaki sposób wzmocnić pozycję CMO w firmach podczas rozstrzygania przetargów
i podejmowania decyzji o wyborze optymalnych, nie zawsze najtańszych strategii
reklamowych i mediowych
– jak powinny zmieniać się badania mediów w Polsce, by z ich pomocą móc przeprowadzać
bardziej precyzyjne analizy zwrotu z inwestycji mediowych
– co powinien zawierać katalog powszechnie akceptowanych dobrych praktyk określających
metodologię audytu mediowego
– jak powinny wyglądać relacje pomiędzy marketerem – audytorem mediowym – domem
mediowym – medium, by bardziej premiować efektywną strategię niż najniższą cenę.
Wcześniej uczestnicy obrad zgodzili się, że poprawa w sferach wymienionych powyżej
mogłyby pozytywnie stymulować wzrost polskiego rynku reklamy.
W trakcie spotkania 2 czerwca oceniono, że prace są już bardzo zaawansowane i w niektórych
grupach jesteśmy w przededniu sformułowania wniosków końcowych. Kolejną serię spotkań
w grupach roboczych zaplanowano na wrzesień i październik, wtedy też wszyscy uczestnicy
obrad uzgodnią i zatwierdzą ostateczną treść dokumentu, którego roboczy tytuł brzmi:
„Rekomendacje dla polskiego rynku reklamy na lata 2017 – 2020”. Następny krok to
prezentacja „Rekomendacji …” i zaproszenie do dyskusji całego środowiska komunikacji
marketingowej w Polsce.