Panel IAA Polska podczas 46. Międzynarodowej Konferencji PIKE

Data publikacji: 18 października, 2019

Panel IAA Polska podczas 46. Międzynarodowej Konferencji PIKE

„Jak reagować na nowe wyzwania rynku reklamowego?” – tak brzmiał tytuł panelu dyskusyjnego, który w dniu 9 października podczas 46. Międzynarodowej Konferencji PIKE poprowadził Jerzy Minorczyk, Dyrektor Generalny IAA Polska. W dyskusji wzięli udział przedstawiciele administracji publicznej (KRRiT i NASK), agencji badawczych (Gemius i Nielsen), nadawców mediowych (Kino Polska i WP) oraz reprezentant strony zakupowej rynku reklamowego, czyli domów mediowych i marketerów (Mindshare).

Międzynarodowa Konferencja PIKE to największe spotkanie operatorów i nadawców komunikacji elektronicznej w Europie Środkowo-Wschodniej.

W dniach 7-9 października w Jachrance odbyła się już 46. edycja tego wydarzenia. W ramach konferencji miały miejsce liczne debaty nad kierunkami rozwoju branży telekomunikacyjnej w obliczu konsolidacji i zmian technologicznych oraz systemowych.

Jedną z nich był panel dyskusyjny zatytułowany „Jak reagować na nowe wyzwania rynku reklamowego” poprowadzony przez Jerzego Minorczyka, Dyrektora Generalnego IAA Polska.

Dyskusja dotyczyła trzech tematów:

  1. Podniesienia standardu badań mediowych
  2. Ad frauds, bots, fake news
  3. Implementacji technologii DAI w Polsce

Podczas rozmowy padły pytania o zaawansowanie prac badawczych prowadzonych przez zespół działający w strukturze KRRiT, wstępną ocenę oczekiwań marketerów wobec nowego standardu badań mediowych, wartość danych RPD, szans na realizację badań jednoźródłowych i stosunek poszczególnych grup interesariuszy do zmiany standardu badań. Poziom determinacji, by dokonać zmiany i optymizmu, że jest to możliwe, był bardzo zróżnicowany wśród uczestników panelu.

Dyskusję na temat zagrożeń fake newsami, botami poprzedziła prezentacja danych na temat zasięgu tego zjawiska i ogromnych kwot, które zasilają konta podmiotów w sposób świadomy fałszujących rzeczywistość zarówno na poziomie faktów (informacji), jak i faktycznego ruchu w internecie. Uczestnicy panelu zaprezentowali narzędzia, jakimi posługują się, walcząc z tym zjawiskiem.

W dyskusji wzięli udział:

  • Jacek Amsterdamski (VP Head of Video – Wirtualna Polska)
  • Agnieszka Gosiewska (Managing Director – NAM)
  • Adrian Kawecki (CEO – Mindshare Poland)
  • Bogusław Kisielewski (Prezes Zarządu – Kino Polska)
  • Witold Kołodziejski (Przewodniczący – KRRiT)
  • Wojciech Pawlak (Dyrektor AIDA Centrum Zastosowań Sztucznej Inteligencji i Analizy Danych NASK)
  • Marcin Pery (CEO – Gemius)