Mamy przewodnik po światowych przepisach o ochronie danych osobowych!

Jakie obowiązują przepisy dotyczące ochrony danych osobowy w Unii Europejskiej? A jakie w Stanach Zjednoczonych, czy w Zimbabwe? Odpowiedzi na te pytania dostarcza „Privacy Law: A Global Legal Perspective on Data Protection Relating to Advertising & Marketing”, publikacja opracowana przez ekspertów IAA i GALA.

IAA (International Advertising Association) i GALA (Global Advertising Association) właśnie zakończyły pracę nad “Privacy Law: A Global Legal Perspective on Data Protection Relating to Advertising & Marketing”. Jest to pierwsze w historii, tak kompleksowe opracowanie na temat wpływu przepisów o ochronie danych osobowych na funkcjonowanie rynku komunikacji marketingowej w 70 krajach.

Ten ponad 700 stronicowy przewodnik składa się z dwóch tomów, pierwszy z nich poświęcony jest Unii Europejskiej, a drugi reszcie świata, od Argentyny po Zimbabwe. Każdy rozdział dedykowany jednemu krajowi. Nie tylko zwiera on informacje na temat obowiązującego prawa, lecz także opisuje reguły gromadzenia i przechowywania danych osobowych, konsekwencje ich naruszenia oraz zasady egzekucji przepisów. Na dodatek, to wszystko jest wzbogacone o takie zagadnienia jak ukształtowanie krajobrazu legislacyjnego, przewidywane zmiany w prawie i wyzwania z tego wynikające.

„Mamy nadzieję, że ten przewodnik będzie stanowił punkt odniesienia dla największych organizacji i rządów na całym świecie” Srinivasan Swamy (Chairman & World President, IAA)

8 lipca odbyło się wirtualne spotkanie promocyjne. W panelowej dyskusji pt. „”How to Intimately Engage with Consumers While Respecting Their Privacy in a Post–COVID World” wzięli udział Srinivasan K Swamy (IAA), Jeffrey Greenbaum (Chairman, GALA), Nitin Paranjpe (COO, Unilever), Carla Michelotti (Retired Chief Legal, Government, Corporate Affairs Officer, Leo Burnett Worldwide, Strategic Consultant, IAA Vice President, Government Affairs), Daniel Goldberg, (Frankfurt Kurnit Klein & Selz), G’Man Ragothaman (CEO, Aqilliz), Cecilia Alvarez (Policy Director, Facebook’s EMEA Privacy) i Dr Soren Pietzcker, (LL.M.,University of Illinois).

Papierowe wydanie książki jest dostępne na Amazon.com. Dla członków IAA Polska przygotowaliśmy darmowy e-book, żeby go otrzymać, piszcie: e.hetkowska@iaa.org.pl.