Reality Re+Creators: Pierwszy interaktywny panel dyskusyjny
Data publikacji: 28 maja, 2020
Blisko 100 managerów reprezentujących reklamodawców, agencje i media wzięło udział w panelu interaktywnym, podczas którego starali się odpowiedzieć na pytanie: czy w obliczu skrajnie odmiennych oczekiwań wywołanych m. in. pandemią, partnerskie relacje pomiędzy uczestnikami procesu komunikacji marketingowej są jednak możliwe.
W pierwszej części panelu zorganizowanego przez IAA Polska i zrealizowanego przez agencję Emlab (Grupa S/F) przedstawiciele poszczególnych grup interesariuszy zaprezentowali trzy różne spojrzenia i zestawy oczekiwań związanych z sytuacją, którą ukształtowała pandemia COVID-19. Perspektywę agencji przedstawili Izabela Albrychiewicz (CEO, polski oddział Group M) i Jacek Olechowski (Prezes Mediacap), w imieniu mediów wypowiedzieli się Beata Golubińska (Managing Director biura reklamy RASP) i Andrzej Karasowski (Dyrektor Premium TV, TVN Media), a Michał Szaniecki (Managing Director SEAT & Cupra w Volkswagen Group) opowiedział o dylematach, które mają obecnie marketerzy.
Wyzwanie może być szansą
Wszyscy paneliści byli zgodni, że koncentracja na działaniach mających na celu tylko utrzymanie biznesu to błąd, bo pandemia to nie tylko czas wyzwań, lecz także szans. Jacek Olechowski stwierdził, że należy wypracować efektywny sposób funkcjonowania w nowej rzeczywistości, która po niemal kwartale zmieniła się ze stanu wyjątkowego w codzienność, a nowe wzory zachowań społecznych pozostaną z nami jeszcze na długo. Izabela Albrychiewicz podzieliła się refleksją, że dzisiejsza inwestycja w partnerskie relacje z reklamodawcami i mediami zaprocentuje w przyszłości. Zauważyła również pierwsze symptomy odwracania się negatywnego trendu. Beata Golubińska i Andrzej Karasowski nie do końca podzielali optymistyczne spojrzenie na najbliższe miesiące. Jednak upatrywali oni szanse w tworzeniu nowych ofert i systemów wzajemnych rozliczeń opartych na modelu efektywnościowym. Zmiana zachowań konsumentów okazała się bardzo korzystna dla całego sektora e-commerce aktywnie promowanego przez media.
Przyszłość zaczyna się dziś
Przyszłość zaczyna się dziś, dlatego aktywnie kształtujmy rzeczywistość, w której przyszło nam funkcjonować – ten apel powtarzał się w wypowiedziach wielu uczestników łączących się ze studiem w drugiej części panelu, m. in. Tadeusza Żórawskiego (BBDO), Marka Zaborowskiego (BNP Paribas), Bartosza Wysockiego (Agora), Pawła Kuczmy (Pure Play), Jacka Dzięcielaka (Double Check) i wielu innych osób rozwijających polemiczne wątki na czacie.
Razem dzięki nowym technologiom
W wypadku organizatorów panelu, aktywne kształtowanie rzeczywistości oznaczało skorzystanie z technologii umożliwiającej prowadzenie dialogu w warunkach ograniczonego kontaktu z uczestnikami. Dzięki platformie do spotkań online dostarczonej przez agencję Emlab (Grupa S/F) uczestnicy – choć nie znajdowali się w jednej lokalizacji – mogli swobodnie wymieniać poglądy na temat omawianych zagadnień. Chętnie korzystali z opcji komentowania i zadawania pytań na czacie, a także z możliwości wyrażania opinii na żywo, za pośrednictwem własnych urządzeń wyposażonych w kamery. Forma panelu online w aktualnych warunkach świetnie sprawdziła się do wypracowania wspólnego stanowiska trzech środowisk na tak ważny temat, jak zmieniony model współpracy i partnerski dialog w nowej rzeczywistości.
W panelu udział wzięli managerowie C-level reprezentujący około 70 firm – członków i sympatyków IAA Polska.
Partnerem technologicznym panelu interaktywnego Reality Re+Creators był Emlab.
Emlab jest agencją event marketingową, specjalizującą się w generowaniu angażujących doświadczeń offline i online. Tworzy rozwiązania konwertujące na mierzalne cele. Posiada doświadczenie w organizacji wydarzeń B2B, także w wersji digitalowej. W 2020 r. zrealizował ponad 100 wydarzeń tego typu.
Emlab działa na rynku od 2005 roku. W ostatnim czasie obsługiwał m.in. takie marki jak: Google Polska, Grupa OLX, Novartis, H&M, TDJ, Maxi Zoo, Soraya, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, MTP, Stock, Rawlplug, Aldi, Hasco-Lek. Jest członkiem Klubu Agencji Eventowych SAR. Należy do Grupy S/F, tworzy synergię z LTTM i Gameset. Wszystkie należą do holdingu giełdowego Mediacap SA.