Rozpoczynają się konsultacje w grupach eksperckich

Zgodnie z zapowiedziami w IAA Polska rozpoczyna się proces konsultacji projektu rozwoju badań mediów. W marcu i w kwietniu odbędą się spotkania grup eksperckich wyłonionych z grona marketerów, agencji reklamowych, domów mediowych, mediów i instytutów badawczych

Konieczność dostosowania standardu badań mediów do zmieniającego się rynku, zdefiniowana jako problem przez uczestników Reklamowego Okrągłego Stołu IAA Polska, a następnie sformułowana jako jedna z „Rekomendacji dla polskiego rynku reklamy”, została również dostrzeżona na innych rynkach w Europie.

Na początku bieżącego roku Europejskie Stowarzyszenie Domów Sprzedaży Radia i Telewizji EGTA oraz European Association of Communications Agencies (EACA), w porozumieniu z telewizją SKY oraz agencją konsultingową zawiązały konsorcjum, które w pierwszej kolejności ma zdefiniować priorytety poszczególnych branż względem badań mediowych (przede wszystkim odbioru treści video na różnych urządzeniach), zbadać w jaki sposób nowe możliwości technologiczne można wykorzystać do zwiększenia adekwatności pomiarów, a następnie sformułować rekomendacje dotyczące wdrożenia nowych rozwiązań. Pełna treść informacji na ten temat znajduje się tutaj.

Z tym większym przekonaniem zachęcamy naszych członków do włączenia się w opracowanie założeń nowego standardu badań mediów w Polsce. Dyrektorem tego projektu w IAA Polska jest Tadeusz Żórawski t.zorawski@iaa.org.pl