Rusza MySanctions – kampania społeczna z patronatem IAA Polska

Data publikacji: 8 kwietnia, 2022

Dzięki oddolnej inicjatywie pro bono osób zajmujących się zielonymi transformacjami, ekspertów energetycznych, strategów oraz ludzi mediów i reklamy, powstała kampania społeczna MySanctions. Twórcy kampanii zachęcają do złożenia deklaracji niewielkiej zmiany zachowania, która może wpłynąć na przebieg wojny w Ukrainie i na walkę z globalnym ociepleniem. Każdy Europejczyk może nałożyć „osobiste sankcje” na reżim Putina. IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy jest patronem akcji.

Na potrzeby kampanii stworzono stronę internetową: www.mysanctions.com, na której znajduje się licznik pokazujący w czasie rzeczywistym, ile kraje UE wydają na rosyjską ropę, gaz i węgiel. Tylko w ciągu pierwszych sześciu tygodni wojny w Ukrainie kraje UE kupiły rosyjskie paliwa kopalne o wartości ponad 18 mld euro. Za tę kwotę reżim Putina mógłby kupić ponad 5000 czołgów T-14 Armata (cena 3,4 mln euro za czołg). Na stronie internetowej obywatele UE będą mogli „nakładać” własne sankcje, deklarując np. obniżenie temperatury ogrzewania o jeden stopień, wyłączenie niepotrzebnych urządzeń elektrycznych lub rezygnację z samochodu na jeden dzień w tygodniu.

W rezultacie Europejczycy:

  • zmniejszą zapotrzebowanie na paliwa kopalne importowane z Rosji,
  • zmniejszą emisję CO2,
  • będą zdrowsi,
  • zaoszczędzą pieniądze.

– Kampania MySanctions została przygotowana pro bono przez grupę ekspertów i organizacji, które postanowiły nie pozostawać biernymi i wykorzystać swoje kompetencje – strategiczne, analityczne, komunikacyjne, reklamowe – do stworzenia systemu uruchamiania indywidualnych sankcji. Proces zmian może się rozpocząć także poprzez zmianę codziennych zachowań – przekonuje Igor Kaleński, członek zarządu IAA Polska, koordynujący zaangażowanie stowarzyszenia w projekt.

Lista osobistych sankcji została zbudowana w oparciu o analizy Eurostatu, Międzynarodowej Agencji Energii oraz czołowych polskich ekspertów w dziedzinie polityki energetycznej i klimatycznej.

Sankcje można wybierać na dedykowanej stronie www.mysanctions.com 

Spoty, będące elementem kampanii, zobaczyć można tutaj.

Wśród organizacji zaangażowanych w przygotowanie i realizację kampanii znajdują się m.in.:

  • BBDO Warszawa (kreacja kampanii),
  • Papaya Films (produkcja spotów telewizyjnych),
  • Dotnpixel (opracowanie strony internetowej),
  • Kyiv Type Foundry (dostawca czcionek)
  • Instytut Zielonej Gospodarki, Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych, Instytut na rzecz Ekorozwoju, Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii (dane i analiza wpływu zużycia energii na wielkość importu paliw kopalnych z Rosji),
  • Lata Dwudzieste (strategia i koordynacja analiz oraz think tanku ekspertów energetycznych i klimatycznych),
  • IAA Polska (patron).
Zobaczcie też co o kampanii w TVN24/ Wstajesz i wiesz mówił Mateusz Galica / Lata Dwudzieste – zapraszamy do obejrzenia materiału i lektury artykułu na portalu: