25 czerwca 2018 roku, odbyło się Walne Zgromadzenie IAA Polska, będące podsumowaniem pracy Stowarzyszenia w ciągu ostatniego roku.

Jacek Olechowski
Jacek Olechowski, prezes IAA Polska, przedstawił sprawozdania merytoryczne oraz finansowe za rok 2017 oraz informację uzupełniająca z realizacji zadań statutowych kontynuowanych w I półroczu br. Powitał też liczne grono nowych członków, którzy przystąpili do Stowarzyszenia w ostatnim czasie.
Miniony rok to przede wszystkim realizacja zobowiązań zapisanych w „Rekomendacjach dla Polskiego Rynku Reklamy na lata 2017-2020”, będących podsumowaniem obrad Reklamowego Okrągłego Stołu IAA Polska. Oficjalna prezentacja „Rekomendacji …” odbyła się w styczniu 2017 roku, a już wiosną tego samego roku rozpoczęła się realizacja pierwszych zobowiązań: IAA Polska, SAR oraz PSML zawarły porozumienie o wspólnym promowaniu „Dobrych praktyk audytu mediowego”.
Mniej więcej w tym samym czasie ukazał się raport na temat pozycji CMO w przedsiębiorstwie. Ten fakt zapoczątkował przygotowania do powołania Ogólnopolskiej Reprezentacji Marketerów w IAA Polska, co nastąpiło w lutym 2018 roku. Budowie prestiżu CMO służyć ma również wykreowanie nowej kategorii Effie: Marketing & Business Solutions, co odbyło się przy aktywnym udziale osób reprezentujących IAA Polska.
Jedną z pierwszych inicjatyw Ogólnopolskiej Reprezentacji Marketerów jest zmiana standardu badań mediowych w Polsce. Temu tematowi poświęcona była znacząca część prezentacji Jacka Olechowskiego, temat powrócił też w trakcie dyskusji po prezentacji sprawozdania merytorycznego, m. in. w kontekście sporu pomiędzy członkami IAA Polska: TVP S.A. oraz NAM.

od lewej w pierwszym rzędzie: Kasia Sudbury, Jakub Potrzebowski, Paweł Kowalewski, Dagmara Szulce
Uczestnicy dyskusji zgodnie stwierdzili, że konflikt ten negatywnie odbija się na całej branży usług marketingowych w Polsce, dlatego IAA Polska nie ustanie w staraniach mediacyjnych, w których będzie dążyć do zakończenia sporu lub złagodzenia jego formy.
Kolejnym wątkiem dyskusji były relacje IAA Polska z KRRiT zarówno w kontekście ewentualnego harmonizowania działań związanych z ustanowieniem nowego standardu badań mediowych (m. in. powołania JIC), jak również innych inicjatyw regulatora, np. Okrągłego Stołu Mediów.

Jakub Potrzebowski
Następnie głos zabrał przewodniczący Rady Nadzorczej IAA Polska, Jakub Potrzebowski który podziękował Zarządowi za aktywne promowanie rozwiązań mających przyczynić się do rozwoju polskiego rynku reklamy i efektywne inspirowanie do dyskusji przedstawicieli wszystkich uczestników zaangażowanych w proces komunikacji marketingowej w Polsce.
Rada Nadzorcza szczególnie wysoko oceniła fakt powołania do życia Ogólnopolskiej Reprezentacji Marketerów oraz zaangażowanie w projekt zmiany standardu badań mediowych w Polsce, a także spektakularny wzrost bazy członkowskiej IAA Polska skutkujący stabilną sytuacją finansową Stowarzyszenia. Szczególną wartością w dzisiejszej trudnej rzeczywistości społecznej i politycznej staje się fakt konsolidacji środowiska marketingowego wokół IAA Polska.

Daria Sacha
Ostatnim sprawozdaniem przedstawionym podczas walnego zebrania przez Darię Sachę była informacja Sądu Koleżeńskiego, który w minionym roku nie rozpatrywał żadnej sprawy.

Dagmara Szulce
Na koniec głos zabrał gość specjalny Walnego Zebrania IAA Polska – Dyrektor Zarządzająca IAA Global – Dagmara Szulce. Przedstawiła uczestnikom zebrania informację o rebrandingu Stowarzyszenia oraz nowej strategii globalnej, którą Stowarzyszenie przyjęło w maju 2018 r. Po zamknięciu obrad Walnego Zgromadzenia członkowie IAA Polska spotkali się na lunchu z zaproszonymi gośćmi i sympatykami Stowarzyszenia.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z Wydarzenia:

Generalnie jesteśmy ZA!
- Media publiczne: Marcin Klepacki, Paweł Paluch, Marcin Wiśniewski
- Jacek Olechowski
- od lewej:Jan M. Kujawski, Iza Pontus, Iza Albrychiewicz, Andrzeja Matuszyński, Ewelina Kraskowska, Agnieszka Sora, Marcin Gerc
- od prawej z tyłu: Lech Kaczoń, Marcin Gawryszewski, Emil Pawłowski, Michał Włodarczyk
- Od Lewej Sebastian Podrzycki, Włodzimierz Majer, Lech Kaczoń, Emil Pawłowski, Michał Włodarczyk
- od lewej: Sylwia Barhel de Weydenthal, Jacek Olechowski, Kasia Sudbury, Jakub Pottrzebowski, Paweł Kowalewski, Rafał Jakubowski, Katarzyna Łakińska
- od lewej: Andrzej Matuszyński, Marcin Gerc, Ela Gorajewska
- Jacek Barankiewicz, Marcin Wisniewski, Pawel Paluch
- Daria Sacha, Elżbieta Kulawik
- Elżbieta Kulawik, Beata Golubińska, Małgorzata Węgierek
- Michał Włodarczyk, Marcin Wisniewski
- Lech Kaczoń, Jakub Potrzebowski, Paweł Kowalewski
- Jerzy Kalinowski, Tadeusz Żórawski
- Katarzyna Łakińska, Anna Wiater, Delfina Kaczałko
- od lewej: Iza Albrychiewicz, Sylwia Barthel de Weydenthal, Małgorzata Węgierek, Beata Golubińska
- od lewej: Izabela Kruger-Pawlowski, Magdalena Ponganis, Dagmara Szulce, Agnieszka Sora
- Katarzyna Łakińska, Anna Wiater
- Sebastian Podrzycki, Delfina Kaczałko
- Jacek Barankiewicz, Jacek Olechowski
- Jerzy Minorczyk, Paweł Senator
- Paweł Senator, Justyna Dąbrowska
- Jerzy Minorczyk, Marcin Klepacki
- Ela Gorajewska, Sylwia Barthel de Weydenthal
- Jakub Potrzebowski, Lech Kaczoń
- Izabela Kruger Pawlowski, Agnieszka Sora
- Justyna Dąbrowska, Jerzy Minorczyk
- Paweł Paluch, Witold Kołodziejski
- Michał Gawryszewski, Michał Włodarczyk
- Marcin Gerc, Jerzy Minorczyk
- Tadeusz Żórawski