Walne Zgromadzenie podsumowało miniony rok w IAA Polska
Data publikacji: 28 czerwca, 2018
25 czerwca 2018 roku, odbyło się Walne Zgromadzenie IAA Polska, będące podsumowaniem pracy Stowarzyszenia w ciągu ostatniego roku.
Miniony rok to przede wszystkim realizacja zobowiązań zapisanych w „Rekomendacjach dla Polskiego Rynku Reklamy na lata 2017-2020”, będących podsumowaniem obrad Reklamowego Okrągłego Stołu IAA Polska. Oficjalna prezentacja „Rekomendacji …” odbyła się w styczniu 2017 roku, a już wiosną tego samego roku rozpoczęła się realizacja pierwszych zobowiązań: IAA Polska, SAR oraz PSML zawarły porozumienie o wspólnym promowaniu „Dobrych praktyk audytu mediowego”.
Mniej więcej w tym samym czasie ukazał się raport na temat pozycji CMO w przedsiębiorstwie. Ten fakt zapoczątkował przygotowania do powołania Ogólnopolskiej Reprezentacji Marketerów w IAA Polska, co nastąpiło w lutym 2018 roku. Budowie prestiżu CMO służyć ma również wykreowanie nowej kategorii Effie: Marketing & Business Solutions, co odbyło się przy aktywnym udziale osób reprezentujących IAA Polska.
Jedną z pierwszych inicjatyw Ogólnopolskiej Reprezentacji Marketerów jest zmiana standardu badań mediowych w Polsce. Temu tematowi poświęcona była znacząca część prezentacji Jacka Olechowskiego, temat powrócił też w trakcie dyskusji po prezentacji sprawozdania merytorycznego, m. in. w kontekście sporu pomiędzy członkami IAA Polska: TVP S.A. oraz NAM.
Kolejnym wątkiem dyskusji były relacje IAA Polska z KRRiT zarówno w kontekście ewentualnego harmonizowania działań związanych z ustanowieniem nowego standardu badań mediowych (m. in. powołania JIC), jak również innych inicjatyw regulatora, np. Okrągłego Stołu Mediów.
Rada Nadzorcza szczególnie wysoko oceniła fakt powołania do życia Ogólnopolskiej Reprezentacji Marketerów oraz zaangażowanie w projekt zmiany standardu badań mediowych w Polsce, a także spektakularny wzrost bazy członkowskiej IAA Polska skutkujący stabilną sytuacją finansową Stowarzyszenia. Szczególną wartością w dzisiejszej trudnej rzeczywistości społecznej i politycznej staje się fakt konsolidacji środowiska marketingowego wokół IAA Polska.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z Wydarzenia: