3 października Światowym Dniem Marketingu i Komunikacji

IAA Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy ustanowiło 3 października Światowym Dniem Marketingu i Komunikacji. To dzień poświęcony branży komunikacji marketingowej, wszystkim jej interesariuszom, przypominający historię i osiągnięcia. Jest to również dzień, w którym IAA zachęca świat komunikacji marketingowej do wspólnych działań na rzecz wybranej, szczytnej idei.

Podczas tegorocznych obchodów inauguracyjnych, IAA koncentruje się na wszystkich tych, których dotknęła pandemia COVID-19. Kampania #BringBackCompassion zachęca ludzi na całym świecie do okazywania aktów współczucia, a także do uczczenia osób, które walczą z pandemią i jej skutkami. Hashtagi kampanii to #BringBackCompassion i #IAACares.

Przemawiając podczas wirtualnej, globalnej ceremonii inauguracyjnej, Joel E. Nettey, World President & Chairman IAA, powiedział: „Wyznaczamy ten jeden szczególny dzień w kalendarzu, aby zmobilizować wszystkie marki, marketerów i agencje na całym świecie do skupienia się na marketingu na rzecz szczytnej idei. Jesteśmy niezwykle dumni z tej inicjatywy, tym bardziej, że jest ona bardzo zgodna z naszym pozycjonowaniem jako „globalnego kompasu komunikacji marketingowej”. Mamy nadzieję, że z czasem organizacje takie jak np. ONZ również przyłączą się do nas, celebrując komunikację marketingową, jej ludzi i kreowane marki, które sprawiają, że świat jest trochę lepszy”.

Światowy Dzień Marketingu i Komunikacji będzie obchodzony każdego roku 3 października i corocznie IAA ogłaszać będzie obszar tematyczny, na którym skoncentrują się obchody i kampania. Akcja kontynuowana będzie przez cały miesiąc październik. Wybór daty 3 października nie jest przypadkowy – jest to dzień urodzin Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, które powstało 83 lata temu w Nowym Jorku.

Zapraszamy do zapoznania się z poniższym manifestem kampanii i jednym z towarzyszącym jej spotów- tutaj.