30 lat IAA Polska. Relacja z rocznicowej gali
Data publikacji: 11 marca, 2023
Ponad 250 top managerów świętowało z nami trzy dekady rynku reklamy i wolnych mediów w Polsce oraz 30 lat istnienia IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.
Na galę, która odbyła się 9 marca w Studiu ATM Virtual, licznie przybyli również przedstawiciele władz globalnych i europejskich IAA. Wspólnie spojrzeliśmy wstecz na najważniejsze branżowe wydarzenia minionych dekad. A doborowe grono ekspertów przybliżyło nam przyszłość i wyzwania komunikacji marketingowej, a także temat sztucznej inteligencji i jej praktycznych zastosowań w naszej branży.
Galę 30-lecia IAA Polska poprowadzili Agnieszka Sora, Prezeska Zarządu IAA Polska oraz Jerzy Minorczyk, Dyrektor Generalny Stowarzyszenia. W pierwszej części spotkania, w filmowym przeglądzie przypomnieli historię polskiej reklamy i wolnych mediów od roku 1989. Zgromadzeni obejrzeli jeszcze raz kultowe kampanie oraz poznali kulisy powstania IAA Polska, a ich przewodnikami byli m.in. Piotr Gaweł, Lech Kaczoń, Grzegorz Kiszluk, Katarzyna Łakińska, Maciej Marasek, Edward Miszczak, Marcin Mroszczak, Tomasz Pawlikowski, Iwo Zaniewski. Nie zabrakło również podsumowań najważniejszych faktów z ostatnich lat w wypowiedziach Kasi Kieli, Rafała Kupidury czy Jacka Olechowskiego.
– Te 30 lat to niezwykle intensywny rozwój branży. Powiedzenie „mrugnij, a przegapisz coś ważnego” dotyczy jej bardziej niż jakiejkolwiek innej. Wciąż byliśmy i jesteśmy świadkami wielu dynamicznych zmian i rewolucji. A IAA Polska udaje się trzymać rękę na pulsie aktualnych trendów i innowacji. Nie przestaje inspirować, a tworzone tu projekty, jak program liderski Marketing Masterminds, mają dużą szansę na implementację także w innych oddziałach Stowarzyszenia – powiedziała Dagmara Szulce, Managing Director IAA Global.
W części poświęconej trendom komunikacji marketingowej i wyzwaniom przyszłości, wystąpili Jakub Matyka z firmy Melt, który tworzy doświadczenia immersyjne w oparciu o nowe technologie oraz Armin Kurasz – Reżyser Roku wg MMP współpracujący z ATM Virtual, który razem z Radosławą Bardes i Nickiem Jonesem, przybliżył gościom technologię unreal. Zaś w wystąpieniu wieńczącym wieczór, goście mieli okazję zobaczyć i usłyszeć profesor Aleksandrę Przegalińską, która przeniosła ich do świata sztucznej inteligencji i jej praktycznych zastosowań w obszarze marketingu. Więcej o AI i jej coraz to nowych zastosowaniach rewolucjonizujących rynek profesor Przegalińska opowie podczas kwietniowego IAA POWER PODCAST, na który zaprosił jego prowadzący Adrian Roman, uczestnik I edycji programu liderskiego IAA Polska Marketing Masterminds.
Kolejnym ważnym newsem ogłoszonym podczas Gali 30-lecia IAA Polska, było zaproszenie na Światowy Kongres IAA, który odbędzie się w marcu 2024 roku w Malezji. Zapowiedział go Prezydent IAA Malezja John D. Chacko.
Partnerami głównymi Gali 30-lecia IAA Polska byli: Studio ATM Virtual, Tik Tok oraz Youtube, a partnerami wspierającymi: TVN Warner Bros. Discovery i Ringier Axel Springer Polska, a także: Melt Immersive, Newmotion Studio, VES, Żubrówka, Maspex, La Ros Catering. Za kreację, organizację i produkcję Gali odpowiadała agencja Imagine Nation, a za rocznicową identyfikację wizualną IAA Polska – Communication Unlimited.
Zapraszamy na fotorelację z wydarzenia!