IAA Polska, SAR oraz ZFPR zaapelowały do KRRiT ws. koncesji dla TVN7
Data publikacji: 16 lutego, 2022
IAA Polska, SAR Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej oraz Związek Firm Public Relations zaapelowały do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o niezwłoczne przedłużenie koncesji dla kanału TVN7, a tym samym o danie wyrazu poszanowania przepisów prawa polskiego i międzynarodowego.
25 lutego br. wygasa koncesja dla kanału rozrywkowego TVN7. Jego nadawca, Grupa Discovery/TVN złożyła wniosek o przedłużenie koncesji 14 miesięcy wcześniej, 23 grudnia 2020 roku. Niestety, proces podejmowania decyzji o przedłużeniu koncesji dla TVN7 przebiega w podobny sposób, jak to miało miejsce w wypadku koncesji dla TVN24, czyli jest przedłużany w sposób merytorycznie nieuzasadniony. Nieprzedłużenie koncesji dla bezpłatnego kanału rozrywkowego TVN7 przede wszystkim uderzy w polskich odbiorców.
Co więcej, kolejna próba ingerencji władzy ustawodawczej i wykonawczej w zasady funkcjonowania komercyjnego rynku medialnego i reklamowego w Polsce i brak poczucia stabilności bezpośrednio wpływa na kondycję nie tylko branży komunikacji marketingowej, ale również wszystkich podmiotów, z którymi ta branża współpracuje. Odraczanie decyzji do ostatniej chwili jest niezwykle destabilizującym sygnałem nie tylko dla podmiotów zaangażowanych w polski rynek mediów i reklamy. Próby naruszenia konstytucyjnej gwarancji ochrony praw słusznie nabytych i interesów w toku, szczególnie w stosunku do podmiotów pośrednio kontrolowanych przez inwestorów ze Stanów Zjednoczonych, najważniejszego sojusznika naszego państwa, to fatalny sygnał dla wszystkich potencjalnych inwestorów.
IAA Polska, SAR oraz ZFPR sprzeciwiają się takiemu sposobowi procedowania przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji i apelują o niezwłoczne podjęcie decyzji o przedłużeniu koncesji.