Podsumowanie IAA POWER HOUR o influencer marketingu

Data publikacji: 18 maja, 2022

Trendy w influencer marketingu były tematem drugiego panelu IAA POWER HOUR, który odbył się w środę 18 maja i był transmitowany na żywo ze studia RASP. Podczas spotkania swoją wiedzą i inspiracjami podzielili się: Iwona Piwek, YouTube Sales Head, Google Poland, Adam Nowakowski, Creative Agency Partner CEE, Meta, Marcin Gruszka, Head of Communications, Allegro oraz Jacek Olechowski, Founder & CEO, MEDIACAP SA. Wydarzenie moderował Michał Sobolewski, Dyrektor ds. Rynku B2C w Polkomtelu i Członek Zarządu IAA Polska. Przedstawiamy kluczowe wnioski ekspertów.

– To influencerzy w ogromnym stopniu wpływają obecnie na to, jak wygląda podejście marketerów do budowania planów marketingowych i wprowadzania nowych produktów. Kreując kampanię, nierzadko zaczynają myślenie od influencerów i pomysłów na to, jak ich zaangażować – zauważył Michał Sobolewski, otwierając dyskusję. – Nic dziwnego: twórcy wyróżniających się, przyciągających i budujących lojalność treści osiągają milionowe zasięgi na poszczególnych platformach, mają znaczący wpływ na widownię i jej preferencje zakupowe – dodał.

Według Iwony Piwek, budując strategię influencer marketingu, warto pamiętać, że mówimy o czterostronnej relacji: marka – influencer – konsument, a także platforma. – O działaniach należy myśleć strategicznie i długofalowo – i to zarówno z punktu widzenia marki, jak i influencera. Dlatego uczymy naszych twórców na Youtube odpowiedzialności za kontent i za to, co dzieje się na platformie – powiedziała.

O swoistym odczarowaniu influencerów mówił Jacek Olechowski. – Rynek reklamowy zrozumiał ostatnio, że influencer marketing nie jest małym, nieistotnym zjawiskiem, lecz naturalną konsekwencją istnienia platform i twórców zdobywających tam coraz większą publiczność. Do pewnego momentu dominującą formą współpracy z influencerami były reklamy wokół treści, lokowanie produktów czy dedykowane treści wewnątrz. Okazuje się jednak, że influencerzy są świetnymi partnerami dla marek nie tylko po to, by je reklamować, ale również by je tworzyć. Konsumenci cenią sobie sygnowany i opracowany przez influencera produkt, czego najlepszym przykładem jest sukces lodów Ekipa.

– Chcąc dotrzeć do młodych ludzi, musisz być na platformach i współpracować z influencerami – powiedział Marcin Gruszka. – Korzystajcie z różnorodności oferowanej przez platformy, namierzcie bardzo precyzyjnie twórców, którzy wam pomogą i nie wiążcie się tylko z jednym dużym influencerem, bo taka współpraca niesie ze sobą spore ryzyko – przekonywał.

Wagę doboru influencerów do współpracy podkreślił także Adam Nowakowski. – Zapytaj: kim jest marka, jaki ma brief i cele – tylko odpowiadając na te pytania, możesz zacząć się zastanawiać, czy osiągniesz te cele przy pomocy influencerów. Następnie eksperymentuj z różnymi formatami i rozwiązaniami mierząc efekty, aby zidentyfikować najbardziej skuteczne rozwiązania – powiedział. – Warto zmienić optykę. Influencerzy oceniani są przez pryzmat rozmiaru ich publiczności, tymczasem o wiele ważniejsza jest kwestia ich talentu, sfera kompetencji, wiarygodność, słowem – ich zdolność tworzenia treści budujących markę lub sprzedaż.

Zwolennikiem jakościowego podejścia jest również Marcin Gruszka. – Czasem 15 tys. publiczności waży więcej niż 1,5-milionowa publiczność influencera, który niewiele sobą reprezentuje – powiedział.

Na zakończenie Jacek Olechowski zachęcił widzów – osoby związane z branżą komunikacji marketingowej – by poświęcili w tym roku czas na to, by się w obszarze influencer marketingu „podszkolić”. – To obecnie na tyle istotne zjawisko, bieżące i przyszłościowe, że ci z nas, którzy poświęcą na to czas będą mieć przewagę w stosunku do swoich konkurentów – powiedział.

Istotny dla branży temat, ciekawi goście i żywa dyskusja w transmisji live ze studia RASP, odświeżony i przystępny format spotkań – oto wyróżniki IAA POWER HOUR. A kolejna okazja do zainspirowania się i skonfrontowania się z opiniami liderów sektora reklamowego już niebawem. Więcej informacji podamy wkrótce.

Film z podsumowaniem tutaj. 

Moderator:

Michał Sobolewski, Dyrektor ds. Rynku B2C, Polkomtel
Przez ostatnie dwadzieścia lat jest związany z branżą finansową i telekomunikacyjną. Odpowiadał za strategię marketingową, rozwój narzędzi digitalowych, komunikację oraz ofertę produktową.

Od stycznia 2022 Dyrektor ds. Rynku B2C w Departamencie Strategii Marketingowej Polkomtel Sp. z o.o. Odpowiada za badania marketingowe i kształtowanie oferty Plus, Polsat Box i Plush dla klientów indywidualnych. Kieruje rozwojem sprzedaży w sklepach i kanałach digital oraz zarządzaniem wartością klienta.

Wcześniej pełnił funkcję dyrektora strategii marketingowej i rozwoju biznesu w Nationale Nederlanden. Aktywnie uczestniczył w procesie transformacji Nationale Nederlanden w organizację zarządzaną zgodnie z regułami agile. Odpowiadał za stworzenie strategii omnikanałowej oraz jej wdrożenie. Kierował zespołami odpowiedzialnymi za ofertę produktową, komunikację marketingową oraz sprzedaż digitalową. Wcześniej pracował w Play, gdzie w Zarządzie odpowiadał za marketing. Zaczynał pracę w Play w 2009 roku od zarządzania ofertą dla klientów indywidualnych, digitalizacją i marketingiem internetowym. Odpowiadał między innymi za wprowadzenie na rynek ofert nielimitowanych, program testowania smartfonów, oferty rodzinne i duety oraz aplikację Play24 do samodzielnej obsługi ofert przez klientów Play.

Pierwsze doświadczenia w branży telekomunikacyjnej zbierał w Idei i Orange, gdzie odpowiadał za ofertą abonamentową i rozwój klientów w Orange. Brał udział w rebrandingu operatora z marki Idea na markę Orange. Rozpoczynał karierę w finansach w mBanku w roku 2000. Odpowiadał za kampanię marketingową wprowadzającą na rynek pierwszy internetowy bank w Polsce – mBank. W późniejszych latach wprowadzał na rynek ubezpieczenia direct w Aviva Polska, gdzie kierował marketingiem.

Profil na LinkedIn.

Paneliści: 

Iwona Piwek, YouTube Sales Head, Google Poland
Jeden z pierwszych pracowników Google’a w Polsce, od prawie dekady odpowiedzialna za rozwój i strategię sprzedaży YouTube’a. Członkini Rady Mediów IAA i Juror Effie. Humanistka z wykształcenia (UW, SWPS), mediowiec z wyboru – swoje doświadczenia zawodowe zdobywała m.in. w Starcomie i Discovery Media. Prywatnie mama, kolekcjonerka książek kucharskich i entuzjastka polskich niszowych marek kosmetycznych.

Profil na LinkedIn.

Jacek Olechowski, Founder & CEO, MEDIACAP SA
Główny akcjonariusz Mediacap, grupy kapitałowej na styku mediów i technologii, LTTM (influencer i gaming marketing); Freundschaft (reklama) i IQS (badania). Mediacap zatrudnia blisko 400 osób, generując 160mlnPLN sprzedaży rocznie.

Wspólnik w pośrednikach ubezpieczeniowych MJM Holdings oraz Digitics (mubi.pl), zbierających ok. 750mlnPLN składki rocznie. Wspólnik w firmie deweloperskiej Budlex. Członek RN: PWN, Lifetube, Digitics. Wiceprezes Polskiej Rady Biznesu; członek światowego zarządu Global Dignity oraz RN stowarzyszeń: IAA Polska, Przyjaciele Muzeum Narodowego w Warszawie.

Magister Finansów i Bankowości SGH w Warszawie, absolwent Global Leadership and
Public Policy for the 21st Century na Kennedy School of Government (Harvard University)
oraz Georgetown Leadership Seminar. Laureat Young Global Leaders (’05) przy World
Economic Forum. Żonaty, ma dwóch synów.

Profil na LinkedIn.

Adam Nowakowski, Creative Agency Partner CEE, Meta
Związany z reklamą od 1999 r., gdy dołączył do działu obsługi klienta NoS/BBDO. W 2003 r. objął stanowisko stratega obsługującego Telekomunikację Polską oraz marki Snickers, M&M’s, Wrigley’s, Lay’s, Lech oraz SOS Wioski Dziecięce.W latach 2009-2019 r. związany z agencją Leo Burnett, w której objął stanowisko szefa działu strategii i Zastępcy Dyrektor Zarządzającej. Wśród obsługiwanych marek Heineken, Orange, T-Mobile, Samsung, Castorama, Axa, PZU i Eurobank.
Współtwórca 11 kampanii wyróżnionych nagrodą EFFIE.
Od października 2019 r. w zespole agencyjnym Meta, odpowiada za współpracę z agencjami kreatywnymi w regionie Europy Centralnej i Wschodniej.
Prywatnie miłośnik żeglarstwa, historii, piłki nożnej i kuchni roślinnej.Profil na LinkedIn.
Marcin Gruszka, Head of Communications, Allegro
W kwietniu 2021 roku został szefem komunikacji Allegro. Jako Head of Comms nadzoruje trzy filary: PR korporacyjny i PR wewnętrzny, CSR oraz nowy dział w strukturze – PR produktowy. Marcin Gruszka pełni też funkcję rzecznika prasowego Allegro. Do zespołu Allegro dołączył w lipcu 2020 roku, objął wtedy stanowisko Product PR Managera.Wcześniej przez 12 lat był związany z siecią komórkową Play, gdzie pełnił funkcję rzecznika prasowego. Później rozpoczął nagrywanie podcastów, a także prowadził działania PR w Stanach Zjednoczonych i Polsce dla aplikacji Booksy.
Profil na LinkedIn.