Ogólnopolska reprezentacja marketerów
Data publikacji: 16 lutego, 2018
W strukturze IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy powstała reprezentacja marketerów – największych reklamodawców w Polsce. Pierwszym projektem, jaki będzie realizowany z inicjatywy kurii marketerów jest przygotowanie założeń do badania mediów, które w większym stopniu będzie odpowiadało na potrzeby reklamodawców. Projekt ten poprowadzi Tadeusz Żórawski.
W ubiegłym roku IAA Polska zaprezentowało „Rekomendacje dla polskiego rynku reklamy” – dokument, który był podsumowaniem blisko rocznych obrad tzw. Reklamowego Okrągłego Stołu, czyli forum dyskusyjnego przedstawicieli wszystkich uczestników procesu komunikacji marketingowej: marketerów, agencji reklamowych, domów mediowych, audytorów mediowych i mediów. W „Rekomendacjach” wskazano cztery hamulce, które spowalniają rozwój polskiego rynku reklamy.
Pierwszym z nich jest brak instytucjonalnej reprezentacji marketerów, czyli najważniejszej grupy podmiotów w tzw. łańcuchu reklamowym. W „Rekomendacjach” IAA Polska zobowiązało się do podjęcia działań, które doprowadzą do powołania do życia takiej reprezentacji. 5 lutego ogłoszono powstanie ogólnopolskiej reprezentacji największych reklamodawców na bazie kurii marketerów IAA Polska. W spotkaniu inauguracyjnym udział wzięło ok. 40 przedstawicieli marketerów z pierwszej setki największych reklamodawców.
IAA Polska oddaje do dyspozycji marketerów zasoby, jakimi dysponuje, tzn. strukturę organizacyjną, osoby, również środki finansowe znajdujące się w dyspozycji Stowarzyszenia. Jednocześnie ustalono, że kuria marketerów zachowa autonomię w stosunku do Stowarzyszenia, tzn. będzie miała prawo podejmować własne inicjatywy, formułować własne stanowiska itp. Działalność kurii przez najbliższy rok będą animowali członkowie zarządu IAA Polska reprezentujący marketerów: Bartosz Dobrzyński (P4 Play), Ania Jakubowski (Marie Brizard Wine & Spirits) i Rafał Jakubowski (mBank).
„Reprezentacja marketerów powstała m. in. po to, żeby artykułować potrzeby tej grupy podmiotów wobec innych uczestników rynku komunikacji marketingowej” powiedział Rafał Jakubowski. „Jedną z takich palących potrzeb wymienionych również w „Rekomendacjach dla polskiego rynku reklamy” jest zmiana standardu badań mediowych w taki sposób, żeby w większym stopniu odpowiadały one na potrzeby marketerów, by przede wszystkim informowały o ROI z poszczególnych kanałów komunikacji. Badania mediowe w obecnym kształcie realizują tę potrzebę w sposób niewystarczający.”
Od 1 marca osobą odpowiedzialną za realizację projektu zmiany standardu badań mediowych zainicjowanego przez IAA Polska będzie Tadeusz Żórawski, który w tym miesiącu kończy pracę w domu mediowym. „Cieszymy się bardzo, że Tadeusz zgodził się podjąć tego trudnego zadania, bo w naszej ocenie Jego osoba daje gwarancję profesjonalizmu, rzetelności i bezstronności” powiedział Jacek Olechowski, prezes IAA Polska.
Zapraszamy do obejrzenia relacji video z Wydarzenia:
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z Wydarzenia: