„Kreatywność i efektywność w kapeluszu odpowiedzialności” – zapraszamy na IAA POWER HOUR o kluczowych trendach marketingowych 2024
Data publikacji: 13 lutego, 2024
Najnowsze wydanie IAA POWER HOUR poświęciliśmy podsumowaniu najważniejszych wydarzeń minionego roku i kluczowym trendom w komunikacji marketingowej 2024. W dyskusji moderowanej przez Dorotę N. Haller – Client Solutions Director, Ringier Axel Springer Polska udział wzięli:
- Jolanta Borowska – Head of Marketing & Consumer Communication, Nestlé CEE,
- Wojciech Borowski – Group CEO, McCann Poland,
- Rafał Drzewiecki – Country Manager, TikTok CE
- Paweł Tyszkiewicz – Dyrektor Zarządzający SAR.
Ich zdaniem, to kreatywność i efektywność oraz odpowiedzialne podejście do działań, przyświecać będą komunikacji reklamowej w tym roku, a polski rynek traktowany będzie przez multiregionalne marki jako istotny wehikuł wzrostu.
Eksperckie grono zgodnie podkreśliło widoczny obecnie na rynku wzrost optymizmu, większą stabilizację, a co za tym idzie znaczące zwiększenie budżetów marketingowych. O skupieniu na potrzebach konsumentów, tak by zapewnić im kreatywną, przygotowywaną przez branżowe talenty komunikację, mówiła m.in. Jolanta Borowska, Head of Marketing & Consumer Communication, Nestlé CEE. Pokreśliła także zastosowany właśnie przez Nestle innowacyjny model współpracy z domem mediowym, w którym wynagrodzenie agencji poza prowizją i bonusem zwiera także dodatkowy element premiujący jakość.
Pomimo iż sztuczna inteligencja wciąż nabiera mocy i zmienia oblicze branży, a w szczególności tworzenie kontentu, to jednak ludzie i ich kreatywność odgrywać będą najważniejsza rolę i nie powinni obawiać się o miejsca pracy, co akcentował Wojciech Borowski, Group CEO, McCann Poland. Rolę ludzi i troski o nich, standardów i atmosfery pracy podkreślał również Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR. Przywołał on także zeszłoroczną kampanię edukującą na temat skutecznych praktyk przetargowych – „Przetargowe Bingo”, którą przygotował SAR wraz z PSML oraz IAA Polska. Perspektywa odpowiedzialności za ludzi pracujących w branży jest tym ważniejsza, że zgodnie z wynikami zeszłorocznego badania ESG – Global DEI Cenzus – ponad 50% pracowników branży, uważa że praca w niej niekorzystnie wpływa na zdrowie.
Duża ilość zadań, niepewność i szybko zmieniające się otoczenie to istotne powody, dla których zaznaczają się obecnie nowe postawy konsumentów. Poszukiwanie przestrzeni dla przyjemności i budowanie społeczności to trendy, które jako kluczowe dla użytkowników TikToka wymienił Rafał Drzewiecki, Country Manager, TikTok CE. Spersonalizowane komunikaty i rozrywka, autentyzm oraz edukacja są obecnie najważniejsze dla obiorców komunikacji.
Jak podkreślili paneliści wraz z moderatorką, Dorotą N. Haller, siłę komunikacji i jej wpływu pokazały niedawne wybory i liczne kampanie profrekwencyjne, które z zaangażowaniem, często pro bono, współtworzyła branża marketingowa. Historyczna, 75% frekwencja wyborcza była niewątpliwie bohaterką komunikacji zeszłego roku. – Brawo my, brawo komunikacja marketingowa – podsumował Paweł Tyszkiewicz. – Poprosimy o więcej w tym roku.
Zapraszamy do obejrzenia panelu: