Marketing Masterminds IAA Polska twórcami edukacyjnej gry pro bono o mechanizmach działania reklamy: „Misja Kapibara”

Data publikacji: 23 października, 2023

Marketing Masterminds IAA Polska twórcami edukacyjnej gry pro bono o mechanizmach działania reklamy: "Misja Kapibara"

„Misja Kapibara” to gra edukacyjna w unikalnej formie podcastu, skierowana do uczniów szkół podstawowych, którą pro bono przygotowali uczestnicy pierwszej edycji programu liderskiego IAA Polska Marketing Masterminds. Rozwiązując zagadkę kryminalną, dzieci mają szansę zrozumieć mechanizmy i technologie wykorzystywane w komunikacji reklamowej.

Gra „Misja Kapibara” łączy w sobie elementy podcastu i gry karcianej. Angażuje i edukuje młodych odbiorców, wciągając ich w osadzoną w środowisku social mediów historię detektywistyczną. Zawiera także materiały instruktażowe dla nauczycieli.  Podczas lekcji szkolnej,
dzięki rozwiązywanym zadaniom, do których zaprasza sympatyczna postać Kapibary, młodzi w przystępny i atrakcyjny sposób dowiadują się o monetyzacji społeczności, profilowaniu reklam, prywatności w sieci, czy społecznej odpowiedzialności biznesu.

Za pomysł, projekt i wykonanie gry odpowiada grupa uczestników pierwszej edycji programu liderskiego IAA Polska Marketing Masterminds – praktyków marketingu, którzy doskonale znają i rozumieją zasady działania reklamy w Internecie: Anna Kuropatwa, Chief Strategy Officer Value Media (Group One), Olga Barańska, Szefowa Zespołu Rozwoju Produktu Reklamowego TVN Media, Michał Bielecki, Innovation Manager GroupM, Maciej Osajda Client Service Director / Sponsorships Polsat Media Biuro Reklamy, Radek Wierzbiński, Head of Advertising Communication & Education CE Allegro oraz Łukasz Papuda, Senior Digital Marketing Manager EUC LEGO Group. Grafiki przygotowała Paulina Giba, a projekt logotypu – Jacek Jabłoński.

– Tworząc atrakcyjną w formie grę, chcieliśmy wesprzeć nauczycieli w rozmowie z uczniami o wyzwaniach, które niesie za sobą dzisiejszy wciągający, cyfrowy i przepełniony reklamą świat. Zależy nam, aby wyposażyć młodzież w wiedzę, która pozwoli im na świadome poruszanie się po zdigitalizowanym świecie i wzmocni ich krytyczne myślenie – podkreślają uczestnicy programu Marketing Masterminds, którzy od podstaw wymyślili i przygotowali grę.

Partnerem projektu, który wesprze Marketing Masterminds w skutecznym dotarciu gry do szkół, jest Fundacja Szkoła z Klasą.
Grę można pobrać bezpłatnie na stronie fundacji: https://www.szkolazklasa.org.pl/materialy/gra-edukacyjna-misja-kapibara/

– Cieszymy się, że możemy wspierać ten projekt w dystrybucji do szkół podstawowych w całej Polsce. Krytyczne myślenie i uważność to niezwykle trudne umiejętności, które chcemy kształtować u dzieci już od najmłodszych lat. „Misja Kapibara” idealnie wpisuje się w działania naszej Fundacji, a fakt, że jest to projekt przygotowany przez ekspertów z dziedziny marketingu daje nam pewność, że jest on doskonale przemyślany i autentyczny. Wierzymy, że to świetny pomysł na rozwijanie kompetencji młodego pokolenia – mówi Agata Łuczyńska, Prezeska Zarządu Fundacji Szkoła z Klasą.

Zewnętrzną konsultantką w projekcie była Aleksandra Zemke, socjolożka i projektantka edukacyjna.

Zakończyliśmy już rekrutację do II edycji Marketing Masterminds i niebawem przedstawimy kolejną grupę uczestników programu.

Więcej informacji o programie znaleźć można na stronie programu – www.marketingmasterminds.pl