Oczekiwania marketerów odnośnie badania mediów odebrane pozytywnie

W ubiegłym tygodniu członkowie wspieranej organizacyjnie przez IAA Polska Koalicji „Marketerzy dla Lepszych Badań” odbyli dwa niezależne spotkania z MultiMOC oraz KRRiT. Ich celem było omówienie „Oczekiwań marketerów odnośnie jednoźródłowego badania mediów”. Oba ośrodki pracujące nad nowym briefem na badanie mediów uznały przygotowany przez marketerów dokument za cenny i co do zasady zbieżny z założeniami, które przyjmują w swoich pracach. Koalicja prowadzi teraz wewnętrzne rozmowy z nadawcami mediowymi mające na celu wypracowanie spójnych dla całego rynku postulatów dotyczących badań mediów.

W spotkaniach, które odbyły się 23 października, wzięli udział przedstawiciele wszystkich najważniejszych branż korzystających z reklamy w mediach: retailu, farmacji, branży spożywczej, kosmetyczno-detergentowej, telekomunikacyjnej, agd, motoryzacyjno-paliwowej, finansowej (łącznie kilkanaście osób).

Podczas spotkania z MultiMOC ustalono, że możliwe jest wypracowanie wspólnego stanowiska wobec nowych badań mediów. Rozpoczął się proces rozmów wewnętrznych mających na celu jego sformułowanie. – Obok długiej listy założeń, które są identyczne w obu projektach, powstała krótka lista zagadnień, co do których musimy znaleźć rozwiązanie akceptowalne przez media i marketerów. To bardzo pozytywna informacja. Optymizmem w kontekście dalszych losów projektu badań mediów napawa także merytoryczny charakter dyskusji pomiędzy naszymi grupami – mówi Paweł Laskowski
z MOC internet w imieniu MultiMOC – Obecnie MultiMOC projektuje dalszy plan działań i harmonogram prac grupy roboczej. Szczególnym wyzwaniem w kontekście pomiaru integrującego wszystkie główne media jest rzetelne odzwierciedlenie konsumpcji radia, które jako medium rozproszone na wielu rynkach lokalnych wymaga bardzo licznej próby osobowej oraz precyzyjnej i odpornej na zniekształcenia poziomu słuchalności techniki pomiaru – dodaje.

Spotkanie z KRRiT miało charakter statusowy. Regulator pozytywnie ocenił przygotowane przez Koalicję „Oczekiwania marketerów…” i przedstawił raport z prac dotychczas wykonanych przez zespół Telemetrii Polskiej. Przedstawiciele KRRiT zapowiedzieli, że wkrótce będzie gotowa pełna dokumentacja z prac nad próbnym panelem, testów audiometrów oraz panelem RPD, a marketerzy wyrazili oczekiwanie, że zostanie ona udostępniona wszystkim interesariuszom zaangażowanym w poprawę standardu badań mediów w Polsce. Oba ośrodki pozostają w kontakcie w celu przekazania kolejnych informacji projektowych.

W skład Koalicji „Marketerzy dla Lepszych Badań” wchodzi obecnie 62 ekspertów pracujących w firmach takich jak Bank Millenium, BNP Paribas, Carrefour, COTY, Decathlon, Eurobank, FCA Group, Foodcare, Grupa Lotos, Grupa Maspex, Grupa Żywiec, Henkel, Huawei, ING Bank Śląski, Jeronimo Martins (Biedronka), Jeronimo-Martins (Hebe), L’Oreal, McDonald’s, MARS, Mastercard, mBank, Media Saturn, Mitsubishi Motors, Mondelez, Nestle, Nivea, Pepsico, PKN Orlen, Philips, Play, Provident, Red Bull, Santader Bank SA, UPC, USP Zdrowie, Volkswagen Group, Wedel i Visa.

 Wsparcia organizacyjnego udziela tej inicjatywie biuro IAA Polska.