Polzak Marketing 2017 – prezentacja raportu IAA Polska na temat pozycji CMO
Data publikacji: 31 maja, 2017
Konferencję otworzyła prezentacja raportu przygotowanego przez GfK Polonia na zlecenie IAA Polska: „Pozycja Dyrektora Marketingu w Przedsiębiorstwie oraz relacje Działu Marketingu z dostawcami usług marketingowych”.
24 maja br. odbyła się konferencja POLZAK MARKETING 2017, wydarzenie o charakterze edukacyjnym, mające na celu poszerzanie kompetencji związanych z zakupem usług marketingowych.
Główne tezy raportu przedstawił Jacek Olechowski. Prezes IAA Polska wyjaśnił również uczestnikom konferencji w jaki sposób raport nt CMO wpisuje się w ogólną strategię działania Stowarzyszenia skupiającego marketerów, agencje reklamowe, domy mediowe i media. Przypomniał „Rekomendacje dla polskiego rynku reklamy” – dokument, który jest podsumowaniem rocznych obrad Reklamowego Okrągłego Stołu IAA Polska. Jedną z tych rekomenedacji jest budowanie prestiżu i znaczenia dyrektora marketingu w przedsiębiorstwie.
Oprócz wniosków wynikających wprost z analizy odpowiedzi, jakich udzielili dyrektorzy marketingu, raport został wzbogacony o komentarze innych uczestników procesu komunikacji marketingowej: przedstawicieli agencji reklamowych i domów mediowych, audytorów mediowych i managerów zakupów. Podobną konwencję miał panel, który po prezentacji wyników raportu poprowadził Jacek Olechowski. Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się: Małgorzata Węgierek, CEO domu mediowego Havas Media Group, Andrzej Zawistowski, Członek Zarządu, PSML – stowarzyszenia skupiającego min. managerów zakupów oraz reprezentujący pion marketingu Aleksander Śmigielski, Global Media Lead Sanofi.
Konferencja zorganizowały Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów w ramach inicjatywy Dialog Branżowy Reklamodawca-Agencja.
Zapraszamy do obejrzenia wystąpienia Jacka Olechowskiego cz. 1 oraz cz. II