Izabela Albrychiewicz
CEO GroupM CEE
Izabela Albrychiewicz od 25 lat współtworzy polski rynek reklamy. Karierę w branży rozpoczęła w grupie Publicis, by w 1999 roku przejść do WPP. Dołączyła wówczas jako dyrektor mediów do agencji MEC, gdzie w 2009 roku awansowała na stanowisko dyrektora zarządzającego, a w roli CEO pracowała od 2011 roku. Pod jej sterami firma umacniała się na pozycji czołowej agencji mediowej w Polsce, prowadząc w kolejnych zestawieniach RECMA i rankingach efektywności Effie. Po fuzji MEC
i Maxusa w 2018 roku Izabela stanęła na czele Wavemaker, a kilka miesięcy później sieć awansowała ją na stanowisko lidera regionu. Następnie,
w kwietniu 2019 r. została CEO GroupM, w której siły łączą wszystkie agencje mediowe należące do WPP (Wavemaker, MediaCom i Mindshare). W 2021 r. sieć poszerzyła jej kompetencje o rozwój oferty GroupM na rynkach regionu CEE, a w 2023 r. Izabela objęła stanowisko prezesa GroupM w regionie CEE (CEO GroupM CEE). W tej roli zarządza 10 rynkami regionu wspierając biznes marketerów nie tylko w Polsce, ale także m.in. w Czechach, Rumunii, na Węgrzech, Chorwacji czy Słowenii.
Iza aktywnie uczestniczy w kształtowaniu standardów branży reklamowej. Jako członek zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR odpowiadała za komitet konkursu Effie, była jurorem konkursu MediaTrendy. W 2015 r. jako jedyna przedstawicielka polskiej branży reklamowej oceniała kampanie na Media Global Awards. Osiągnięcia biznesowe i aktywność na forum branży doceniane były w licznych konkursach – Izabela Albrychiewicz była pierwszą kobietą uhonorowaną tytułem AdWomen przez magazyn “Press” w 2014 roku, 5 lat później branża nagrodziła ją tym tytułem po raz drugi, a w 2022 r. po raz trzeci. Z kolei “Wprost” wyróżnił ją tytułem Wizjonerki XXI wieku, a w 2020 r. IAB Polska przyznało Izabeli Albrychiewicz tytuł Człowieka Roku.
Obecnie Iza zasiada w Zarządzie IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy. W ramach prac stowarzyszenia aktywnie angażowała się w prace związane z jednoźródłowym badaniem mediów i Białą Księgą – w szczególności w obszarze transparentności rozliczeń.