Pierwszym projektem, jaki będzie realizowany z inicjatywy powstałej w dniu 5 lutego 2018r. kurii marketerów jest przygotowanie założeń do badania mediów, które w większym stopniu będzie odpowiadało na potrzeby reklamodawców. Projekt ten poprowadzi Tadeusz Żórawski.

„Reprezentacja marketerów powstała m. in. po to, żeby artykułować potrzeby tej grupy podmiotów wobec innych uczestników rynku komunikacji marketingowej” powiedział Rafał Jakubowski. „Jedną z takich palących potrzeb wymienionych również w „Rekomendacjach dla polskiego rynku reklamy” jest zmiana standardu badań mediowych w taki sposób, żeby w większym stopniu odpowiadały one na potrzeby marketerów, by przede wszystkim informowały o ROI z poszczególnych kanałów komunikacji. Badania mediowe w obecnym kształcie realizują tę potrzebę w sposób niewystarczający.”

W trakcie inauguracyjnego spotkania marketerów zaprezentowano wstępny harmonogram realizacji I etapu przygotowań do opracowania koncepcji badań mediowych obejmujących na razie media elektroniczne. Projekt na bieżąco będzie konsultowany z mediami, domami mediowymi i agencjami badawczymi. Na wrzesień br. zaplanowano prezentację uzgodnionych założeń do briefu na badanie mediów elektronicznych oraz rekomendacji dotyczących sposobu finansowania i formy organizacyjnej podmiotu zamawiającego badanie.

Od 1 marca osobą odpowiedzialną za realizację tego projektu przez IAA Polska będzie Tadeusz Żórawski, który w tym miesiącu kończy pracę w domu mediowym.

„Cieszymy się bardzo, że Tadeusz zgodził się podjąć tego trudnego zadania, bo w naszej ocenie Jego osoba daje gwarancję profesjonalizmu, rzetelności i bezstronności” powiedział Jacek Olechowski, prezes IAA Polska.